Siostry w Łagiewnikach objęte kwarantanną. Prośba o modlitwę

Z powodu zachorowań na COVID-19 siostry z klasztoru Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia w Sanktuarium w Krakowie-Łagiewnikach objęte zostały kwarantanną. Zakonnice proszą o wsparcie modlitewne.

Polub nas na Facebooku!

Za pośrednictwem strony www.faustyna.pl siostry poinformowały, że pomimo kwarantanny w klasztorze, otwarta jest nadal kaplica z łaskami słynącym obrazem Jezusa Miłosiernego i grobem św. Faustyny. Jak wyjaśniają, posługują tam “kapłani i siostry, którzy nie mieli bezpośredniego kontaktu z osobami zarażonymi” oraz zapewniają, że kaplica jest na bieżąco dezynfekowana.

W tym czasie transmisja modlitwy w Godzinie Miłosierdzia i Koronki do Bożego miłosierdzia jest prowadzona w bazylice. Zakonnice zaapelowały o przestrzeganie norm sanitarnych, czyli zakrywanie ust i nosa oraz dezynfekowanie dłoni przy wejściu do kaplicy oraz zachowanie odpowiedniego dystansu.

 

 

Siostry zapowiedziały również, że z uwagi na trwającą kwarantannę nie będą aktualizowane treści na stronie www.faustyna.pl. Wstrzymano też tymczasowo przesyłanie plików z folderem “Jezusowe orędzie Miłosierdzia” i plików z łaskami słynącym obrazem Jezusa Miłosiernego, a także publikowanie świadectw na stronie.

Siostry z Łagiewnik proszą także o modlitwę “aby ten czas był owocnie przeżyty dla naszego uświęcenia i zbawienia braci”.

 

os, KAI/Stacja7

Szukasz wartościowych treści?

Zapisz się na cotygodniowy newsletter Stacji7


 

 



Z KRAJU

Jak powinna wyglądać katecheza? Ukazało się polskie tłumaczenie Dyrektorium o Katechizacji

Dziś ukazało się polskie tłumaczenie Dyrektorium o Katechizacji. Jest to dokument zatwierdzony przez Papieża Franciszka. Przygotowała je Papieska Rada ds. Krzewienia Nowej Ewangelizacji, a nie jak dotychczas Kongregacja ds. Duchowieństwa, co podkreśla wielką rolę misyjności katechezy. Dyrektorium to jest uaktualnieniem poprzedniego dokumentu tego typu, który ukazał się w 1997 roku.

Polub nas na Facebooku!

Dyrektorium zawiera wskazówki, jak wprowadzić w praktykę treści zawarte w dokumentach, które traktują o katechezie. W tym przypadku jest to Konstytucja o Kościele soboru Watykańskiego II, adhortacja Catechesi tradentae oraz polskie dyrektorium z 2001 r. Nowe Dyrektorium zatwierdzone zostało 23 marca 2020 r. przez papieża Franciszka a prezentacja dokumentu w Watykanie miała miejsce 25 czerwca. Dziś polskie tłumaczenie zaprezentowano w sekretariacie Konferencji Episkopatu Polski.

 

 

Dyrektorium liczy ponad 200 stron. Jego główne przesłanie mówi o tym, że “katecheza ma mieć charakter kerygmatyczny i winna być elementem ewangelizacji”, z podkreśleniem, że każdy chrześcijanin jest misjonarzem, a Kościół powinien szukać nowych sposobów przekazu wiary w obliczu wyzwań, które stawia świat cyfrowy i globalizacja kultury.

Dyrektorium o Katechizacji liczy 12 rozdziałów zebranych w 3 części. Pierwsza część “Katecheza w ewangelizacyjnej misji Kościoła” mówi o przekazywaniu Bożego objawienia. Zwraca uwagę na ewangelizacyjną misję Kościoła oraz na rolę katechezy w tej misji. Wiele miejsca poświęcono tu także powołaniu i formacji katechetów, którzy mają być prawdziwymi świadkami wiary. Dyrektorium zwraca uwagę, że powołanie katechetyczne dotyczy różnych osób różnych stanów – począwszy od biskupów, kapłanów i diakonów, poprzez osoby konsekrowane i katechetów świeckich, wśród których szczególna rola przypada chrześcijańskim rodzicom i dziadkom.

Część druga poświęcona jest procesowi katechizacji. Punktem wyjścia jest przedstawienie Bożej pedagogii wiary. Omówiona jest również m.in. metodologia w katechezie a następnie różne formy katechezy skierowane do różnych grup odbiorców – katecheza rodzinna, katecheza z dziećmi, katecheza w świecie młodych, katecheza z dorosłymi, osobami starszymi, osobami z niepełnosprawnością, imigrantami, emigrantami, czy osobami zmarginalizowanymi.

 

 

Część trzecia, “Katechizacja w Kościołach partykularnych” zwraca uwagę na katechezę w różnych kontekstach społeczno-kulturowych. Uznaje m.in. specyfikę Kościołów wschodnich i omawia wyzwania, które stoją przed parafiami, ruchami i stowarzyszeniami w Kościele, czy szkołami katolickimi, które w coraz większym stopniu powinny się stawać „wspólnotami wiary”. Zwraca również uwagę na specyficzne potrzeby związane z katechezą w wielkich miastach, w środowisku wiejskim, w kontekście ekumenicznym i wieloreligijnym itp . Podejmuje także temat wyzwań, jakie stawia przed człowiekiem kultura cyfrowa.

– Nowe dyrektorium dostosowuje się do tego, co o katechizacji mówi Papież Franciszek w adhortacji Evangelii gaudium. Papież chce katechezy kerygmatycznej. Dlatego też całe nasze dyrektorium kieruje się tą intuicją. Oznacza to, że ewangelizacja i katecheza muszą stanowić jedną całość. Katecheza jest bowiem jednym z etapów ewangelizacji. Nie jest dla niej alternatywą. Katecheza to wielki proces, który dokonuje się w różnych dziedzinach, od liturgii po świadectwo posługi charytatywnej, od modlitwy osobistej po wymiar moralny. Chcemy jednak, aby w tym wielkim procesie katechizacji jego najsilniejszym elementem było pierwsze głoszenie Jezusa Chrystusa – mówił abp Rino Fisichella, przewodniczący Papieskiej Rady ds. Krzewienia Nowej Ewangelizacji w rozmowie z Radiem Watykańskim w związku z czerwcową prezentacją dokumentu w Watykanie.

 

 

Polskie tłumaczenie dokumentu ukazało się w Wydawnictwie JEDNOŚĆ. Autorką przekładu z języka włoskiego jest Aleksandra Soroka-Kulma. Tekst merytorycznie skonsultował ks. dr hab. Andrzej Kiciński, profesor KUL.

 

os, KAI/Stacja7

Szukasz wartościowych treści?

Zapisz się na cotygodniowy newsletter Stacji7


 

 



Copy link
Powered by Social Snap