Jak zmienić negatywne myślenie w pozytywne?

Nie od dziś wiadomo, że pozytywne myślenie jest jak magnes - przyciąga to, co dobre. Dobre nastawienie wpływa na samopoczucie, motywację, ocenę sytuacji, odporność na stres. Nie da się jednocześnie myśleć negatywnie i czuć się dobrze.

Redakcja portalu
Redakcja portalu
zobacz artykuly tego autora >

Jak zmienić negatywne myślenie? Oto 3 sposoby na budowanie pozytywnego nastawienia:

 

1. ZAPANUJ NAD SWOIMI MYŚLAMI
Tutaj jest początek nakręcającej się spirali negatywnego odbioru rzeczywistości. Zaakceptuj negatywną myśl, ale nie pogrążaj się w niej i nie nakręcaj – zamień to przekonanie na pozytywną myśl, która pokaże Ci, że jesteś na dobrej drodze do zmiany tej sytuacji, np. “Dziś w pracy wszystko poszło nie tak, jak chciałam, ale jutro też jest dzień i mam szansę naprawić to, co było nie w porządku”.

 

2. BĄDŹ WDZIĘCZNY
Praktykowanie wdzięczności to rewelacyjny sposób na odkrycie bogactwa swojego życia i budowanie pewności siebie. Dziękuj za to, co już w życiu Cię spotkało, za to co dobre i za to, co trudne, bo na pewno wiele Cię nauczyło. Doceń to, co masz! Ta praktyka to również świetny sposób na narzekanie, którym niepotrzebnie nakręcamy się nawzajem, próbując niejako udowodnić sobie, kto ma gorzej.

 

3. OTACZAJ SIĘ POZYTYWNYMI LUDŹMI
Zgodnie z zasadą “jeśli wejdziesz między wrony…” – wybieraj osoby, które mają na Ciebie pozytywny wpływ i nie ciągną Cię w “dół” w Twoich planach i przekonaniach. Takie osoby są pierwsze do narzekania i niekonstruktywnej krytyki. Jeśli widzisz w swoim najbliższym otoczeniu takie osoby – postaraj się ograniczyć z nimi kontakty. Jednak jeśli wśród nich jest ktoś bardzo Ci bliski i nie chcesz kończyć tej relacji, spróbuj zdobyć się na szczerą rozmowę – może będzie ona dla tej osoby inspiracją do pracy nad nastawieniem.




Jeśli podobają Ci się nasze artykuły, możesz nas wesprzeć:

Wesprzyj nas
Redakcja portalu

Redakcja portalu

Zobacz inne artykuły tego autora >
Show comments
Redakcja portalu
Redakcja portalu
zobacz artykuly tego autora >

Jak wspierać osoby w żałobie?

Dla osoby po stracie bardzo ważne jest, by mieć wokół siebie życzliwych ludzi.

Jak wspierać, pocieszać, co mówić, by nie zranić? O trudnym temacie rozmawiania o śmierci i towarzyszenia osobom w żałobie rozmawiały Anna Sokołowska (Fundacja “Nagle sami”), Judyta Syrek, (dziennikarka Stacji7, program “Sekrety mnichów” w TVP1), Dorota Bojemska (mama Antka, którego pożegnała 11 lat temu) i Olga Komarnicka-Jędrzejewska (“By dalej iść”) w audycji “Damska torebka” Programu 1 Polskiego Radia, prowadzonej przez Agatę Puścikowską i Mirę Jankowską.


Zachęcamy do wysłuchania całej audycji (kliknij)



Jeśli podobają Ci się nasze artykuły, możesz nas wesprzeć:

Wesprzyj nas
Show comments