Nasze projekty
Reklama
fot. Archidiecezja Warszawska/YouTube

Czy Mszę Świętą można zareklamować? Film kleryków zdobywa popularność

"Chcieliśmy nagrać film, który wypromuje coś, czym żyjemy. A w centrum naszego życia jest Msza Święta". Klerycy warszawskiego seminarium zaprezentowali w sieci spot “Jest takie miejsce”. Zapraszają w nim na czwartkową mszę św. w języku łacińskim z chorałem gregoriańskim.

Od premiery w niedzielę 24 kwietnia niespełna 3-minutowy film można obejrzeć na kanale You Tube i innych social mediach Archidiecezji Warszawskiej. Internauci, którzy już widzieli spot warszawskich seminarzystów, żywo reagują.

„Dawno nie byłem na Mszy w języku łacińskim i chyba się wybiorę w najbliższym czasie” – napisał jeden z internautów w komentarzu. “Przepiękne! Prawda o Mszy św. pokazana w 3 minuty! Zobaczyć, Usłyszeć, Zasmakować” – gratuluje klerykom jeden z lubelskich księży aktywny na You Tube. Recenzje są wyłącznie pozytywne, internauci chwalą za profesjonalizm, a spot – mimo że nie minęły jeszcze 24 godziny od premiery – dynamicznie rozchodzi się w sieci.

Piękne kadry detali budują klimat i wciągają widza w tajemnicę, o której klerycy opowiadają bez słów. Obrazy wciąż spieszącej się Warszawy zatrzymują wzrok tam, gdzie “jest takie miejsce” i słychać męskie głosy śpiewające chorał gregoriański. Otwierają się drzwi świątyni, bo to w kościele seminaryjnym przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie w czwartki o godz. 18.30 odprawiana jest Msza święta w języku łacińskim.

Reklama

„W tej pięknej liturgii można naprawdę zachwycić się tajemnicą Boga”

To jeden z najbardziej uroczystych momentów życia seminaryjnego. Czwartkowa msza święta w języku łacińskim (nie należy mylić jej z mszą św. w rycie trydenckim) jest odprawiana w kościele seminaryjnym przy Krakowskim Przedmieściu od niepamiętnych już lat.

W tej pięknej liturgii można naprawdę zachwycić się tajemnicą Boga. Chcieliśmy pokazać, że Msza święta może być czymś absolutnie niezwykłym – mówi Andrzej Łazar. W zwykłej codzienności pojawia się to niezwykłe, przychodzi Pan Bóg – tłumaczy Michał Tarasiewicz.

Chcieliśmy nagrać film, który wypromuje coś, czym żyjemy. W centrum naszego życia jest Msza święta. Dlatego postanowiliśmy zaprosić na Mszę w języku łacińskim, celebrowaną w naszym seminarium od wielu lat w każdy czwartek – mówi Jakub Zinkow, jeden z twórców scenariusza.

Reklama

O oprawę liturgiczną i muzyczną tej mszy świętej od początku do końca dbają warszawscy seminarzyści. Klerycka schola wykonuje śpiewy gregoriańskie – Zapraszamy wszystkich, którzy chcą doświadczyć piękna liturgii i spotkać się z żywym Bogiem.

Czy można Mszę Świętą tak po prostu zareklamować?

Co jakiś czas w internecie pojawiają się filmiki przygotowywane przez kleryków. Przeważnie są to tzw. spoty powołaniowe. Kilka lat temu popularność w sieci oraz w polskich mediach zdobył spot powołaniowy “Obietnica”, przygotowany przez warszawskich kleryków. Tym razem najnowszy spot to “reklama mszy świętej”. Czy można mszę świętą tak po prostu zareklamować?

Msza Święta nie jest towarem czy produktem, który możemy po prostu zareklamować, ale możemy po prostu zaprosić: dać pewien impuls, zaproszenie, sygnał, żebyś zaufał Panu Bogu, że może On chce do Ciebie przyjść w tej Mszy świętej – mówi Jakub Zinkow.

Reklama

archwwa.pl/Stacja7

Reklama

Najciekawsze artykuły

co tydzień w Twojej skrzynce mailowej

Raz w tygodniu otrzymasz przegląd najważniejszych artykułów ze Stacji7

SKLEP DOBROCI

Reklama

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
WIARA I MODLITWA
Zatrudnij nas - StacjaKreacja