video-jav.net

Siedem

Liczba siedem symbolizuje w Biblii doskonałość, pełnię

Polub nas na Facebooku!

“Siedem” pojawia się ona w Piśmie Świętym bardzo często. Opis stwarzania świata został opisany jako siedem dni. Dla wyznawców judaizmu świętym dniem był szabat, czyli siódmy dzień, w którym Bóg „odpoczął”.

 

Siódemka oznaczała dla nich jakiś pełny, doprowadzony do końca etap. Żydzi uważali nie tylko każdy siódmy dzień tygodnia za poświęcony Bogu, ale także każdy kolejny siódmy rok w żydowskim kalendarzu.

 

Liczba ta odgrywa szczególną rolę wśród symboli Apokalipsy. Obliczono, że słowo „siedem” zostało użyte w Apokalipsie św. Jana 54 razy. I tak oto mamy np. 7 złotych świeczników, 7 gwiazd w prawej ręce Syna Człowieczego, 7 Kościołów i 7 aniołów tychże Kościołów, 7 Duchów Boga, 7 pieczęci, 7 trąb i 7 czasz, których wylewanie powoduje 7 plag spadających na ludzkość. Mamy też 7 głów Bestii, które symbolizują jednocześnie 7 pagórków i 7 królów. Siódemka występuje ponadto w strukturze Apokalipsy i rozmaitych wyliczeniach.

 

Jeśli ktoś oglądał „Ulicę Sezamkową”, być może zauważył, że pod koniec pojawia się tam informacja, że dany odcinek sponsorowała konkretna litera alfabetu. Apokalipsa sprawia wrażenie w dużej mierze sponsorowanej przez liczbę siedem.

Sierp

Używane dawniej półkoliste ostrze do ścinania kłosów. Dlatego właśnie miesiąc, kiedy odbywały się żniwa nazwano sierpniem

Roman Zając
Roman
Zając
zobacz artykuly tego autora >

Polub nas na Facebooku!

W Ap 14, 14 mamy wizję Syna Bożego jako Sędziego z wieńcem na głowie i ostrym sierpem. Ten sierp Syna Bożego rzucony na ziemię, sam dokonuje żniwa, przy czym tekst podkreśla jego pozytywny skutek, bo zebrany zostaje szlachetny plon

 

Z niebiańskiej świątyni wychodzi jednak anioł, który także ma sierp i otrzymuje zlecenie, aby poodcinał zepsute grona winorośli (por. Ap 14, 17), ale w przeciwieństwie do żniwa Chrystusa ma on wykonywać karę. Zlecenie to otrzymuje od innego anioła wychodzącego od ołtarza i mającego władzę nad ogniem (Ap 14, 18). Anioł rzuca więc swój sierp na ziemię, a kara ukazana jest poprzez opis powodzi krwi po wydeptaniu „tłoczni Bożego gniewu” (Ap 14, 19n).

 

Zebranie żniwa z winorośli i wrzucenie winogron do tłoczni, aby były deptane nogami to przerażający obraz gniewu Bożego wylanego na tych, którzy sprzeciwiają się jego władzy i gardzą jego Ewangelią.

 

Poznaj więcej apokaliptycznych symboli:

banner-apokalipsa

Roman Zając

Roman Zając

Biblista i demonolog, absolwent Instytutu Nauk Biblijnych KUL, autor książki „Szatan w Starym Testamencie”, publikuje głównie w pismach „Któż jak Bóg”, „Egzorcysta”, „List”, „Biblia krok po kroku”

Zobacz inne artykuły tego autora >
Roman Zając
Roman
Zając
zobacz artykuly tego autora >