Straszny QUIZ o Apokalipsie. Podejmij wyzwanie!
Kto w Apokalipsie miał dziesięć rogów i siedem głów? Co oznacza liczba 144 tysięcy? Sprawdź, co wiesz o Apokalipsie. Ten quiz jest naprawdę trudny!
Polub nas na Facebooku!
1. Apokalipsa
Please select 4 correct answers
W tym pytaniu wszystkie odpowiedzi są prawidłowe :)
2. Według Apokalipsy św. Jan znalazł się w niebie
Jan przybył do nieba usłyszawszy "Wstąp tutaj, a to ci ukażę, co potem musi się stać". Jak mówi, był to pierwszy głos, którego autorem w pierwszym rozdziale Apokalipsy jest Syn Człowieczy, Jezus.
3. W wizji św. Jana Bóg zasiadający na tronie otoczony jest tęczą. Co ona oznacza?
Tęcza to oznaka Przymierza, jakie od czasu Noego łączy niebiosa i ziemię (Rdz 9, 13 ).
4. “Apokalipsa” z języka greckiego oznacza
Apokalipsa z jęz. greckiego to "odsłonięcie", "odkrycie", "zdjęcie zasłony"
5. Co w Apokalipsie jest symbolem mądrości?
Starcy, którzy zasiadają na tronach dookoła tronu w Apokalipsie prawdopodobnie przypominają Boga. Noszą w sobie Jego majestat, doświadczenie życia, a przede wszystkim mądrość, którą w Biblii symbolizuje starość.
6. Jakim zdaniem kończy się Apokalipsa?
Ostatnie wersy Apokalipsy brzmią tak: Mówi Ten, który o tym świadczy: «Zaiste, przyjdę niebawem». Amen. Przyjdź, Panie Jezu! Łaska Pana Jezusa ze wszystkimi! (Ap 22, 20-21)
7. Kto według Apokalipsy może otworzyć 7 pieczęci?
Tylko Baranek godzien jest otworzyć pieczęcie. O nim czworo zwierząt i starcy śpiewali "Godzien jesteś wziąć księgę i jej pieczęcie otworzyć, bo zostałeś zabity i nabyłeś Bogu krwią twoją [ludzi] z każdego pokolenia, języka, ludu i narodu" (Ap 5, 9)
8. 144 tysiące to liczba
Dla żydów liczba 12 to pełnia, a pomnożona przez drugą pełnię i jeszcze przez 1000 (ale nie dni) to obraz nieskończonej liczby, niepoliczalnej.
9. Idący w Orszaku Baranka mieli
"Oto wielki tłum, którego nikt nie mógł policzyć z każdego narodu i wszystkich pokoleń, ludów i języków stojący przed tronem i przed Barankiem. Odziani są w białe szaty, a w ręku ich palmy." Ap 7, 9
10. “Biada, biada, biada mieszkańcom ziemi wskutek pozostałych głosów trąb trzech aniołów, którzy mają [jeszcze] trąbić!”. Kto wypowiada te słowa w Apokalipsie?
Autor Apokalipsy relacjonuje: "I ujrzałem, a usłyszałem jednego orła lecącego przez środek nieba, mówiącego donośnym głosem: «Biada, biada, biada mieszkańcom ziemi wskutek pozostałych głosów trąb trzech aniołów, którzy mają [jeszcze] trąbić!»" (Ap 8, 13)
11. Która z tych plag nie pojawia się w Apokalipsie?
Siódma pieczęć otwiera sekwencję kolejnych siedmiu plag, które zapowiadane są właśnie trąbami. To m.in grad, ogień i woda zmieniająca się w piołun. Nigdzie jednak nie ma mowy o wężach.
12. Według wizji opisanej w Apokalipsie kiedy zatrąbił piąty anioł, jedna z gwiazd spadła z nieba i otworzyła studnię czeluści. Stamtąd, w dymie, wynurzyła się szarańcza. Co niezwykłego zauważył w niej autor Księgi?
"A z dymu wyszła szarańcza na ziemię i dano jej moc, jaką mają ziemskie skorpiony. I powiedziano jej, by nie czyniła szkody trawie na ziemi ani żadnej zieleni, ani żadnemu drzewu, lecz tylko ludziom, którzy nie mają pieczęci Boga na czołach. (...) A wygląd szarańczy - podobne do koni uszykowanych do boju, na głowach ich jakby wieńce podobne do złota, oblicza ich jakby oblicza ludzi, i miały włosy jakby włosy kobiet, a zęby ich były jakby zęby lwów" (Ap 9, 3-4. 7-8)
13. Który z tych cytatów nie pochodzi z Apokalipsy?
W Apokalipsie nie przeczytamy nigdzie pierwszego z tych cytatów. Pochodzi on z 21. rozdziału Ewangelii św. Łukasza.
14. W jednym z rozdziałów Apokalipsy następuje walka ze Smokiem. Kto staje do tej walki?
I nastąpiła walka na niebie: Michał i jego aniołowie mieli walczyć ze Smokiem. I wystąpił do walki Smok i jego aniołowie, ale nie przemógł, i już się miejsce dla nich w niebie nie znalazło. (Ap 12, 7)
15. “Dziesięć rogów i siedem głów, a na rogach dziesięć diademów, a na głowach imiona bluźniercze”. Kto jest w ten sposób opisany w Apokalipsie?
Taki opis Bestii znajdziemy w 13. rozdziale Apokalipsy.
Share your Results:
Projekt dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
