Kard. Nycz: promocja Prymasa Tysiąclecia wynika ze sprawiedliwości dziejowej

Proszę was wszystkich, abyśmy się wszyscy zaangażowali w promocję tej wielkiej postaci, jaką jest kard. Stefan Wyszyński. Za życia niewiele był w mediach, więc należy mu się teraz oddanie tej sprawiedliwości - poprosił dziś dziennikarzy kard. Kazimierz Nycz.

Polub nas na Facebooku!

Kard. Nycz: promocja Prymasa Tysiąclecia wynika ze sprawiedliwości dziejowej
Proszę was wszystkich, abyśmy się wszyscy zaangażowali w promocję tej wielkiej postaci, jaką jest kard. Stefan Wyszyński. Za życia niewiele był w mediach, więc należy mu się teraz oddanie tej sprawiedliwości - poprosił dziś dziennikarzy kard. Kazimierz Nycz.

W poniedziałek 13 stycznia metropolita warszawski gościł w swojej siedzibie dziennikarzy na dorocznym spotkaniu z okazji Nowego Roku. W związku ze zbliżającą się beatyfikacją Prymasa Tysiąclecia, której gospodarzem będzie właśnie Archidiecezja Warszawska, tematem spotkania była właśnie postać Sługi Bożego, który 7 czerwca będzie wyniesiony na ołtarze.

Kard. Wyszyński był człowiekiem nas wszystkich. Przyjął na siebie trudny obowiązek reprezentowania wszystkich, dlatego my wszyscy mamy teraz moralną powinność przybliżania jego osoby – mówił kard. Kazimierz Nycz

Kard. Nycz podczas noworocznego spotkania podkreślił, że o pomoc w promocji postaci kard. Wyszyńskiego przed jego beatyfikacją, która odbędzie się 7 czerwca zwraca się do wszystkich: zarówno do władz państwowych, jak i samorządowych oraz do wszystkich mediów.

Zwrócił uwagę, że Prymas Tysiąclecia nie jest świętym, który przynależy jedynie do rzeczywistości kościelnej. – Był człowiekiem Kościoła ale i człowiekiem narodu i państwa – powiedział metropolita warszawski. Wyjaśnił, że z niedoskonałości państwa, w jakim przyszło mu żyć wynikały obowiązki, które na siebie przyjął, choć czasem się przed tym bronił: by być głosem zastępczym, wypowiadającym opinie ludzi, którzy tego głosu nie mieli.

Kard. Nycz podkreślił, że kard. Wyszyński zabierając głos w wielu sprawach wykraczał poza kompetencje biskupa, ale nikt o to do niego nie miał pretensji. Przeciwnie, ludzie czekali na ten głos, gdyż czuli się przez niego reprezentowani.

Poprosił dziennikarzy, by każdy włączył się w przybliżanie innym tej szczególnej osoby na miarę własnego powołania, własnych możliwości i w poczuciu osobistego obowiązku.

Metropolita warszawski zaznaczył też, że kard. Wyszyński zasługuje na szczególną promocję w mediach, również ze względu na to, że w czasach, w których żył, był przez media szczególnie sekowany. – Nie pojawiał się w nich w ogóle, chyba że jako ofiara medialnych ataków. Materiały medialne na jego temat są np. bez porównania uboższe niż te związane z kard. Wojtyłą. Promocja jego osoby to powinność również ze względu na pewną sprawiedliwość dziejową – zauważył kard. Nycz.

Na zakończenie życzył dziennikarzom, by nadchodzący rok był czasem kreatywnej i twórczej pracy na rzecz dobra, prawdy i piękna.

KAI, ad/Stacja7

Szukasz wartościowych treści?

Zapisz się na cotygodniowy newsletter Stacji7


 

 



Audio Bible. Polski pomysł na słuchowisko biblijne chce podbić Amerykę

Polskie słuchowisko Biblia Audio Superprodukcja tak się spodobało Amerykanom, że poprosili polską ekipę projektu aby współtworzyła jego amerykańską wersję. W nagraniach wezmą udział m.in. największe gwiazdy z Hollywood.

Anna Druś
Anna
Druś
zobacz artykuly tego autora >

Polub nas na Facebooku!

Audio Bible. Polski pomysł na słuchowisko biblijne chce podbić Amerykę
Polskie słuchowisko Biblia Audio Superprodukcja tak się spodobało Amerykanom, że poprosili polską ekipę projektu aby współtworzyła jego amerykańską wersję. W nagraniach wezmą udział m.in. największe gwiazdy z Hollywood.

O rozpoczęciu amerykańskiego projektu, który już nosi tytuł Audio Bible Superproduction poinformował fanów Biblii Audio Krzysztof Czeczot, reżyser i główny pomysłodawca polskiego projektu biblijnego słuchowiska. – Niesieni tym sukcesem, który udało nam się przy Waszym współudziale osiągnąć w Polsce, chcemy iść dalej i zrealizować je po angielsku, z aktorami amerykańskimi – powiedział Krzysztof Czeczot w nagraniu opublikowanym na Facebooku. Dodał, że prace już się zaczęły i nagrana jest już cała księga Apokalipsy.

 

 

Wiemy, że to Amerykanie zgłosili się do polskiej ekipy z propozycją współpracy. I to nie byle jacy Amerykanie, a kalifornijskie studio Formosa Group, jeden z największych producentów audiobooków na rynku amerykańskim, słynące ze słuchowiskowych superprodukcji m.in. “Gry o tron” czy ścieżek dźwiękowych najpopularniejszych gier komputerowych. – Kluczowe były jakość dźwięku i rozmach polskiego przedsięwzięcia. Amerykanów zachwyciło, jakie brzmienie udało się nam uzyskać. Przekonało ich to, że nie tworzymy zwykłych słuchowisk, ale coś, co nazywamy “filmem bez obrazu” – powiedział Krzysztof Czeczot w rozmowie z portalem “NaTemat”. 

Amerykańska Biblia Audio będzie – podobnie jak polska – realizowana w dużej części drogą crowdfundingu, czyli to sami przyszli słuchacze zrzucą się na jej powstanie. Kampania na Kickstarterze – najpopularniejszym serwisie finansowania społecznościowego w USA ruszyła w piątek. Kwota zbiórki została ustalona na 175 tys. dolarów. “W 15. wieku Johannes Gutenberg opublikował po raz pierwszy Biblię w formie drukowanej, umożliwiając jej dzięki temu żywą obecność przez wieki. Dziś z użyciem współczesnych technik możemy zdigitalizować tę Księgę razem z emocjami, które w nas dzisiaj wywołuje i przekazać ją przyszłym pokoleniom” – czytamy w opisie zbiórki. 

Nie podano, które tłumaczenie Pisma Świętego na język angielski będzie wykorzystywane, ale prawdopodobnie i tu będzie zgodność z polskim pomysłem, który opierał się na katolickim przekładzie Biblii Tysiąclecia. Podano, że angielska Biblia Audio będzie jedynie pierwszym z etapów zagranicznej “kariery” pomysłu Polaków. Twórcy chcą zrealizować jeszcze Biblię Audio po hiszpańsku, włosku i portugalsku. 

Już teraz Krzysztof Czeczot zapowiada, że trwają rozmowy o udziale w projekcie “największych aktorów Hollywood”, znanych na całym świecie. Z dotychczas opublikowanych nagrań wynika, że już zaangażowano Andrew Cashino oraz Big Lou Johnsona. 

Biblia Audio Superprodukcja to pomysł świeckich twórców, ale zrealizowany przy współudziale przedstawicieli Kościołów, a także wyznawców judaizmu. W nagrania byli angażowani nie tylko najlepsi polscy aktorzy, tacy jak Janusz Gajos, Krystyna Janda, Małgorzata Kożuchowska, ale też amatorzy, w tym m.in. osoby niepełnosprawne (np. podopieczni fundacji Anny Dymnej), po udarach (aktor Krzysztof Globisz) czy niewidome (nieżyjący już aktor Roman Kłosowski, którego ostatnią rolą w życiu była właśnie rola Symeona w Biblii Audio). Ponadto swojego głosu użyczył w jednej z ksiąg Prymas Polski abp Wojciech Polak, a muzykę do Psalmów komponowali twórcy ze sceny chrześcijańskiej (m.in. zespół Owca). Całość Biblii Audio można zdobyć na nośnikach elektronicznych lub bezpłatnie słuchać części ksiąg w Internecie.

 

https://youtu.be/9TZvIVyyb1k

Szukasz wartościowych treści?

Zapisz się na cotygodniowy newsletter Stacji7


 

 



Anna Druś

Anna Druś

dziennikarka i redaktor sekcji news, w Stacji7 od marca 2018. Wcześniej pracowała w "Pulsie Biznesu", "Newsweeku" i Katolickiej Agencji Informacyjnej. Z wykształcenia teolog i dziennikarz

Zobacz inne artykuły tego autora >
Anna Druś
Anna
Druś
zobacz artykuly tego autora >