Nasze projekty

PKP: dworce gotowe na przyjęcie uczestników ŚDM

Dworce kolejowe są gotowe na przyjęcie pielgrzymów, podczas uroczystości ŚDM będzie zapewniona kompleksowa informacja dla pasażerów a na kluczowych z punktu widzenia obsługi pielgrzymów dworcach pojawi się około 200 informatorów – zapewniają w przesłanym KAI komunikacie Polskie Koleje Państwowe SA.

Punkty InfoDworzec to miejsca, gdzie pasażer dowie się m.in. o kursowaniu pociągów w czasie ŚDM, usługach i udogodnieniach na dworcu, a także o komunikacji miejskiej. Na 120 dworcach w całej Polsce dostępne są strefy bezpłatnego wi-fi. Z darmowego Internetu można skorzystać w specjalnie oznaczonych lokalizacjach.
Na ponad 150 dworcach zainstalowany jest system monitoringu, a nad bezpieczeństwem czuwają dodatkowo pracownicy firm ochroniarskich.

Dworce kolejowe są gotowe na przyjęcie pielgrzymów. W największych obiektach wzmocnione zostało zaplecze techniczne oraz informacyjne. W kasach pracować będą dodatkowe załogi, a na dworcach wsparcie dla podróżnych zapewnią informatorzy. Liczba punktów sprzedaży będzie zwiększona, a w Krakowie wybrane kasy będą działać całodobowo. Będzie także więcej możliwości kupna biletu. Na głównym krakowskim dworcu bilety na połączenia EIC, IC i TLK będą sprzedawać także konduktorzy z terminalami mobilnymi.

Na potrzeby obsługi przewozów kolejowych w czasie ŚDM zapewniona zostanie kompleksowa informacja dla podróżnych. Pasażerom pomocą będą służyć mobilni informatorzy, w Krakowie wspierani przez wolontariuszy Komitetu Organizacyjnego ŚDM, a w Warszawie przez wolontariuszy Urzędu Miasta. Obecnie informatorzy odbywają wspólne szkolenia, między innymi z zakresu poruszania się po terenach kolejowych. Na stacjach będą wygłaszane komunikaty w języku polskim i angielskim.

Reklama
Reklama

Punkty InfoDworzec to profesjonalne centra informacji działające na 10 dużych dworcach w Polsce – Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Poznań Główny, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna oraz Warszawa Zachodnia.

Z tych dworców odjedzie ponad 80 procent pociągów do Krakowa. Punkty są czynne codziennie w godzinach od 7 do 21. W czasie Światowych Dni Młodzieży pracownicy punktów będą udzielać informacji zarówno o usługach na dworcu, jak również o ruchu pociągów. W razie potrzeby godziny pracy InfoDworców zostaną wydłużone.

Wsparciem dla podróżnych będzie około 200 informatorów, którzy będą pracować na kluczowych z punktu widzenia obsługi pielgrzymów dworcach. Będzie można się z nimi porozumieć w języku polskim oraz angielskim. Na 60 stacjach, na których będzie zwiększony ruch w związku z uroczystościami ŚDM, wygłaszane będą komunikaty w języku polskim i angielskim. Na 30 stacjach megafoniści posługujący się językiem angielskim będą pracować całodobowo.

Reklama
Reklama

Przygotowania do ŚDM objęły również mniejsze dworce. W kilkudziesięciu obiektach w całej Polsce przeprowadzone zostały prace estetyzacyjne, m.in. odnowienie elewacji, uzupełnienie tynków czy poprawa nawierzchni.

Na blisko 230 dworcach kolejowych nad bezpieczeństwem podróżnych czuwają pracownicy firm ochroniarskich. Ponad 150 obiektów jest obecnie wyposażonych w system monitoringu. W razie niepokojących zdarzeń podróżni mogą dzwonić na specjalny telefon bezpieczeństwa (22 474 00 00). Telefon bezpieczeństwa jest czynny całodobowo. W czasie ŚDM dzwoniąc pod ten numer, będzie można się porozumieć w języku polskim i angielskim.

Prace remontowe i modernizacje przeprowadzone na największych dworcach w Polsce zamieniły je w nowoczesne centra obsługi podróżnych. W latach 2012 – 15 PKP S.A. zrealizowała 84 inwestycje dworcowe. Część obiektów została gruntownie zmodernizowana. Część, jak na przykład dworzec Kraków Główny, wybudowana od podstaw. Nowe i zmodernizowane dworce są w pełni przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Reklama

Na największych dworcach, w części związanej z obsługą podróżnych, znajdują się nie tylko kasy, automaty biletowe i urządzenia systemu informacji dla podróżnych, ale także m.in. centra obsługi klienta oraz punkty informacji miejskiej.

W trakcie trwania uroczystości Światowych Dni Młodzieży zaplanowano rozwiązania, które usprawnią obsługę podróżnych. W Krakowie wybrane kasy będą otwarte całodobowo, a do sprzedaży zostaną wyznaczeni dodatkowi pracownicy, w tym konduktorzy z terminalami.

Uzupełnieniem części związanej z prowadzeniem ruchu kolejowego są galerie handlowe. Przykładowo na dworcu w Krakowie funkcjonuje obecnie 40 punktów handlowo – usługowych. Dzięki temu zapewnione jest zaplecze gastronomiczne – działają bary, kawiarnie i cukiernie. W sklepach spożywczych, drogeriach i punktach z upominkami można zrobić potrzebne zakupy.

Największe dworce to jednocześnie wygodne węzły transportowe zapewniające możliwość dogodnej przesiadki do innych środków komunikacji. W Krakowie i Warszawie z dworców kolejowych można także szybko dostać się pociągiem na lotnisko.

Na ponad 120 dworcach dostępny jest bezpłatny Internet Wi-Fi. Z otwartego dostępu do sieci podróżni mogą skorzystać m.in. na dworcu Kraków Główny, Częstochowa Osobowa, Częstochowa Stradom, Katowice, Warszawa Centralna, Gdańsk Główny czy Wrocław Główny. Z siecią Wi-Fi można połączyć się w wybranych i specjalnie oznakowanych lokalizacjach na terenie dworca.


BKiM PKP S.A., tk / Warszawa

Najciekawsze artykuły

co tydzień w Twojej skrzynce mailowej

Raz w tygodniu otrzymasz przegląd najważniejszych artykułów ze Stacji7

Reklama

SKLEP DOBROCI

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

Reklama
WIARA I MODLITWA
Wspieraj nas na Patronite