video-jav.net
Z KRAJU

Kampania Małopolski – „Młodość to stan ducha”

„Młodość to stan ducha” pod takim hasłem od 1 lipca trwa kampania promocyjna Województwa Małopolskiego. Jej twarzą jest o. Leon Knabit OSB. W regionie pojawiły się billboardy i citylighty a w telewizji spot.

Polub nas na Facebooku!

„Już za niecały miesiąc do naszego regionu przybędą setki tysięcy młodych ludzi z całego świata, aby spotkać się z Ojcem Świętym podczas Światowych Dni Młodzieży. Jesteśmy dumni, że to niezwykłe wydarzenie może odbywać się właśnie w Małopolsce. Mam nadzieję, że młodzi pielgrzymi czas spędzony u nas wykorzystają też po to, żeby lepiej poznać nasz region i się nim zachwycić” – mówi marszałek Jacek Krupa.

 

Młodość to stan ducha – spot promocyjnyMałopolska to region zachwycający pięknem krajobrazu, ale również pełen walorów duchowych – energii, siły i motywacji. Tutaj można odnaleźć młodość ducha, odwagę do przełamywania schematów i realizowania swoich pasji! :) :) :)
➜ Zobaczcie nasz film promocyjny i przekonajcie się, że w Małopolsce #mlodosctostanducha!

Opublikowany przez Małopolska na 2 lipiec 2016

 

Kampania jest skierowana do pielgrzymów i turystów, którzy odwiedzą Małopolskę podczas Światowych Dni Młodzieży, ale także do mieszkańców regionu. W Krakowie, w miejscach gdzie będą przebywać pielgrzymi, pojawi się 60 billboardów w językach polskim i angielskim oraz tyle samo niestandardowych citylightów z efektem lustra, dzięki którym każdy będzie mógł zobaczyć swoje odbicie obok postaci o. Leona Knabita i wykonać wspólne zdjęcie.

 

Reklama będzie prezentowana także na kilkunastu tramwajach i autobusach jeżdżących po Krakowie. Kampania outdoorowa obejmie swoim zasięgiem całe województwo małopolskie – billboardy będą zlokalizowane w 19 miastach regionu (Brzesku, Bochni, Chrzanowie, Dąbrowie Tarnowskiej, Gorlicach, Limanowej, Miechowie, Myślenicach, Nowym Sączu, Nowym Targu, Olkuszu, Oświęcimiu, Proszowicach, Suchej Beskidzkiej, Tarnowie, Wadowicach, Wieliczce, Zakopanem i Skawinie).

 

Od 1 lipca na antenie telewizji TVN emitowany jest spot promocyjny, który pokazuje Małopolskę jako region zachwycający pięknem krajobrazu, ale również pełen walorów duchowych – energii, siły i motywacji. „W spocie wystąpią Małopolanie, którzy w zaskakujący sposób udowadniają, że właśnie w Małopolsce można odnaleźć młodość ducha, odwagę do przełamywania schematów i realizowania swoich pasji” – przekonują twórcy kampanii.

 

Bohaterami spotu są 59-letni kajakarz Zbyszek Seweryn, 70-letni bluesman Antek Krupa, 73-letnia maratonka Basia Prymakowska, 76-letnia instruktorka fitness Ula Szczurek i 86-letni benedyktyn z Tyńca o. Leon Knabit. Spot można obejrzeć też na fanpage’u Małopolski na Facebooku i stronie internetowej www.malopolskie.pl.

 

W związku z tym, że kampania kierowana jest przede wszystkim do ludzi młodych, wiele działań promocyjnych będzie prowadzonych w internecie. Na oficjalnym fanpage’u Małopolski w języku polskim (fb.com/LubieMalopolske) oraz na global page w języku angielskim (fb.com/Malopolskaofficial) przygotowano specjalne posty, w których o. Leon Knabit mówi o Małopolsce.

 

Na pielgrzymów czekają także materiały video, akcje specjalne i konkursy. Komunikacja prowadzona jest w 9 oficjalnych językach ŚDM (angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, portugalski, rosyjski, ukraiński i polski) na wszystkich fan page’ach językowych ŚDM Sp. z o.o. Kampania będzie prowadzona także na Snapchacie, Instagramie i YouTube.

 

„Aby pielgrzymi, którzy przyjadą na Światowe Dni Młodzieży do Małopolski, nie zapomnieli o regionie, w punktach informacyjnych ŚDM, będą czekać na nich wyjątkowe upominki – koronki do Miłosierdzia Bożego wykonane z czerwonych paciorków, nawiązujących do małopolskiego symbolu korala” – zapowiadają pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, który opracował koncepcję kampanii.

 

W związku z tym, że o. Leon Knabit został Ambasadorem ŚDM i twarzą kampanii promującej Małopolskę podczas ŚDM również Wydawnictwo Benedyktynów TYNIEC postanowiło wydać publikację z motywatorami ojca Leona w wersji grafik internetowych, które są rozpowszechniane w mediach społecznościowych i cieszą się niesłabnącą popularnością. „Krótkie i dobre słowo pomaga wielu dobrze rozpocząć dzień. Stąd pomysł na wydanie książki pt. „Młodość to nie tylko wiek. Młodość to stan ducha”, w której każdy znajdzie coś dla siebie: coś lekkiego i motywującego. Oprócz śmiesznych anegdot, wśród krótkich tekstów odnaleźć można głębsze przemyślenia, które z jednej strony poprawiają nastrój, a z drugiej mogą doprowadzić do szczerego „rachunku sumienia” – przekonuje Jacek Zelek z benedyktyńskiego wydawnictwa.

 

Publikacja została podzielona na dwie części. W pierwszej znajdują się wspomniane motywatory, a w drugiej dwa wywiady: jeden z okazji ŚDM 2016, a drugi o tym, „jak zachować młodość ducha, czyli jak nie zostać starym ramolem…”.

 

Jak informuje wydawca, oprócz wyjątkowej treści, książka ma także inne walory: okładka została opatrzona nietypowymi zdjęciami, wykonanymi przez Roberta Krawczyka, na których ojciec Leon jest w czerwonych koralach (symbol Małopolski) i w koszulce Keep Calm and Ora et Labora („zachowaj spokój – módl się i pracuj”).


pra / Kraków

PKP: dworce gotowe na przyjęcie uczestników ŚDM

Dworce kolejowe są gotowe na przyjęcie pielgrzymów, podczas uroczystości ŚDM będzie zapewniona kompleksowa informacja dla pasażerów a na kluczowych z punktu widzenia obsługi pielgrzymów dworcach pojawi się około 200 informatorów – zapewniają w przesłanym KAI komunikacie Polskie Koleje Państwowe SA.

Polub nas na Facebooku!

Punkty InfoDworzec to miejsca, gdzie pasażer dowie się m.in. o kursowaniu pociągów w czasie ŚDM, usługach i udogodnieniach na dworcu, a także o komunikacji miejskiej. Na 120 dworcach w całej Polsce dostępne są strefy bezpłatnego wi-fi. Z darmowego Internetu można skorzystać w specjalnie oznaczonych lokalizacjach.
Na ponad 150 dworcach zainstalowany jest system monitoringu, a nad bezpieczeństwem czuwają dodatkowo pracownicy firm ochroniarskich.

Dworce kolejowe są gotowe na przyjęcie pielgrzymów. W największych obiektach wzmocnione zostało zaplecze techniczne oraz informacyjne. W kasach pracować będą dodatkowe załogi, a na dworcach wsparcie dla podróżnych zapewnią informatorzy. Liczba punktów sprzedaży będzie zwiększona, a w Krakowie wybrane kasy będą działać całodobowo. Będzie także więcej możliwości kupna biletu. Na głównym krakowskim dworcu bilety na połączenia EIC, IC i TLK będą sprzedawać także konduktorzy z terminalami mobilnymi.

Na potrzeby obsługi przewozów kolejowych w czasie ŚDM zapewniona zostanie kompleksowa informacja dla podróżnych. Pasażerom pomocą będą służyć mobilni informatorzy, w Krakowie wspierani przez wolontariuszy Komitetu Organizacyjnego ŚDM, a w Warszawie przez wolontariuszy Urzędu Miasta. Obecnie informatorzy odbywają wspólne szkolenia, między innymi z zakresu poruszania się po terenach kolejowych. Na stacjach będą wygłaszane komunikaty w języku polskim i angielskim.

Punkty InfoDworzec to profesjonalne centra informacji działające na 10 dużych dworcach w Polsce – Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Poznań Główny, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna oraz Warszawa Zachodnia.

Z tych dworców odjedzie ponad 80 procent pociągów do Krakowa. Punkty są czynne codziennie w godzinach od 7 do 21. W czasie Światowych Dni Młodzieży pracownicy punktów będą udzielać informacji zarówno o usługach na dworcu, jak również o ruchu pociągów. W razie potrzeby godziny pracy InfoDworców zostaną wydłużone.

Wsparciem dla podróżnych będzie około 200 informatorów, którzy będą pracować na kluczowych z punktu widzenia obsługi pielgrzymów dworcach. Będzie można się z nimi porozumieć w języku polskim oraz angielskim. Na 60 stacjach, na których będzie zwiększony ruch w związku z uroczystościami ŚDM, wygłaszane będą komunikaty w języku polskim i angielskim. Na 30 stacjach megafoniści posługujący się językiem angielskim będą pracować całodobowo.

Przygotowania do ŚDM objęły również mniejsze dworce. W kilkudziesięciu obiektach w całej Polsce przeprowadzone zostały prace estetyzacyjne, m.in. odnowienie elewacji, uzupełnienie tynków czy poprawa nawierzchni.

Na blisko 230 dworcach kolejowych nad bezpieczeństwem podróżnych czuwają pracownicy firm ochroniarskich. Ponad 150 obiektów jest obecnie wyposażonych w system monitoringu. W razie niepokojących zdarzeń podróżni mogą dzwonić na specjalny telefon bezpieczeństwa (22 474 00 00). Telefon bezpieczeństwa jest czynny całodobowo. W czasie ŚDM dzwoniąc pod ten numer, będzie można się porozumieć w języku polskim i angielskim.

Prace remontowe i modernizacje przeprowadzone na największych dworcach w Polsce zamieniły je w nowoczesne centra obsługi podróżnych. W latach 2012 – 15 PKP S.A. zrealizowała 84 inwestycje dworcowe. Część obiektów została gruntownie zmodernizowana. Część, jak na przykład dworzec Kraków Główny, wybudowana od podstaw. Nowe i zmodernizowane dworce są w pełni przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Na największych dworcach, w części związanej z obsługą podróżnych, znajdują się nie tylko kasy, automaty biletowe i urządzenia systemu informacji dla podróżnych, ale także m.in. centra obsługi klienta oraz punkty informacji miejskiej.

W trakcie trwania uroczystości Światowych Dni Młodzieży zaplanowano rozwiązania, które usprawnią obsługę podróżnych. W Krakowie wybrane kasy będą otwarte całodobowo, a do sprzedaży zostaną wyznaczeni dodatkowi pracownicy, w tym konduktorzy z terminalami.

Uzupełnieniem części związanej z prowadzeniem ruchu kolejowego są galerie handlowe. Przykładowo na dworcu w Krakowie funkcjonuje obecnie 40 punktów handlowo – usługowych. Dzięki temu zapewnione jest zaplecze gastronomiczne – działają bary, kawiarnie i cukiernie. W sklepach spożywczych, drogeriach i punktach z upominkami można zrobić potrzebne zakupy.

Największe dworce to jednocześnie wygodne węzły transportowe zapewniające możliwość dogodnej przesiadki do innych środków komunikacji. W Krakowie i Warszawie z dworców kolejowych można także szybko dostać się pociągiem na lotnisko.

Na ponad 120 dworcach dostępny jest bezpłatny Internet Wi-Fi. Z otwartego dostępu do sieci podróżni mogą skorzystać m.in. na dworcu Kraków Główny, Częstochowa Osobowa, Częstochowa Stradom, Katowice, Warszawa Centralna, Gdańsk Główny czy Wrocław Główny. Z siecią Wi-Fi można połączyć się w wybranych i specjalnie oznakowanych lokalizacjach na terenie dworca.


BKiM PKP S.A., tk / Warszawa