Nasze projekty

„Datkomaty” od Caritas w 7 miastach Polski

Mastercard i Caritas Polska zainstalują do końca października 11 datkomatów w siedmiu różnych miejscach na terenie całego kraju. Nowe urządzenia pozwolą na szybkie i wygodne przekazanie donacji na wybrany cel charytatywny Caritas.

Datkomaty to wyposażone w ekran dotykowy automaty, które dają możliwość przekazywania bezgotówkowych darowizn. Darczyńca decyduje ile i na co dokładnie chce przekazać swoją wpłatę.

Pierwszych jedenaście urządzeń zostanie zainstalowanych w takich miejscach jak: Lotnisko Chopina w Warszawie (dwa datkomaty), główne dworce kolejowe w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu, Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze, Bazylika Mariacka w Kołobrzegu, parafia pw. Chrystusa Króla w Sanoku oraz Centrum Okopowa w Warszawie. Lokalizacje te cieszą się dużą popularnością, również wśród turystów, dlatego w datkomatach będą dostępne cztery opcje językowe: polska, angielska, francuska oraz niemiecka. W najbliższej przyszłości automaty pojawią się także na innych popularnych lotniskach, dworcach kolejowych oraz w często odwiedzanych obiektach sakralnych.

Darczyńcy będą mogli wpłacać pieniądze na jeden z kilku celów wyznaczonych przez Caritas. Dotyczą one bieżących potrzeb na całym świecie. Obecnie są to cztery akcje zbiórkowe: „Rodzina Rodzinie” – dla poszkodowanych w konfliktach zbrojnych, „Na pomoc Bejrutowi” – dla poszkodowanych w wyniku wybuchu chemikaliów w lokalnym porcie, „Pomoc Wenezueli” – dla cierpiących głód” oraz Program Skrzydła – pomoc polskim dzieciom w zaspokajaniu potrzeb związanych z edukacją na odpowiednim poziomie. Można wesprzeć również cele statutowe Caritas Polska. Adekwatnie do potrzeb na datkomatach będą pojawiały się kolejne zbiórki pomocowe.

Reklama

Pomysłodawcą projektu jest Mastercard. Jak zauważa mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe, „Polacy są bardzo otwarci na innowacje technologiczne w płatnościach, a już ponad 91% płatności kartami odbywa się zbliżeniowo. – Ta forma płatności w czasie trwającej pandemii jest postrzegana jako bezpieczniejsza i bardziej higieniczna niż gotówka, stąd też datkomaty odpowiadają na potrzeby konsumentów, którzy mogą w wygodny, bezgotówkowy sposób wesprzeć wybraną charytatywną zbiórkę. Nasz wspólny projekt to też kolejny dobry przykład, w jaki sposób technologia może służyć dobroczynności, a jednocześnie zachęca do pomagania, które jest bezcenne i daje mnóstwo satysfakcji – mówi Ciołkowski.

– Caritas Polska łączy tradycyjną naukę Kościoła z nowoczesnymi sposobami komunikacji i pozyskiwania darczyńców, dzięki którym możemy nieść pomoc jeszcze większej liczbie potrzebujących. Datkomaty pokazują, że podążamy z duchem czasu. Urządzenia te sprawiają, że pomaganie będzie jeszcze łatwiejsze i dostępne na wyciągnięcie ręki – wyjaśnia ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.\

Partnerami wdrożenia datkomatów jest firma Polskie ePłatności, jako agent rozliczeniowy, oraz Mago S.A., integrator rozwiązań dla sektora handlu, w tym dostawca rozwiązań samoobsługowych. Jak mówi Grzegorz Łapiński, wiceprezes Polskich ePłatności, firma specjalizuje się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i nowatorskich usługach realizowanych w tym obszarze. – Udział w projekcie datkomatów ma dla nas szczególne znaczenie i jest wyrazem naszego wsparcia dla akcji społecznych. Jest to innowacyjność w zakresie płatności bezgotówkowych wdrożona w obszarze, jakim jest działalność charytatywna. Dedykowane urządzenia, wyposażone w samoobsługowe terminale od PeP, pozwalają przekazywać datki na rzecz wybranej akcji dobroczynnej przy użyciu kart płatniczych. Połączenie tych elementów pozwoliło na realizację wyjątkowego dla nas przedsięwzięcia, w które zaangażowaliśmy własne zaplecze technologiczne i zespół doświadczonych pracowników – mówi Grzegorz Łapiński, wiceprezes PeP.

Reklama

Projekt datkomatów jest kolejną już wspólną inicjatywą Mastercard i Caritas. W ubiegłym roku Bank Pocztowy zaczął wydawać specjalną kartę płatniczą z logo Caritas. Jej posiadacze automatycznie dołączają do programu Mastercard Bezcenne Chwile, w ramach którego za każdą transakcję kartą otrzymuje się punkty wymienne na cegiełki dobroczynne Caritas. Ponadto do końca roku trwa atrakcyjna promocja dla posiadaczy nowych kart, w ramach której użytkownicy programu otrzymują na start punkty o wartości 215 zł, które mogą przeznaczyć na cele charytatywne.

os, KAI/Stacja7

Reklama

Dołącz do naszych darczyńców. Wesprzyj nas!

Reklama

SKLEP DOBROCI

Reklama

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

WIARA I MODLITWA
Wspieraj nas - złóż darowiznę