video-jav.net

Popfiction S01E17: Rezygnujemy z Netfliksa?

Czy życie ludzkie znaczy mniej, niż wydajność pracy kobiet zatrudnionych w przemyśle filmowym? Czy tęczowa Myszka Miki i hasła w stylu „miłość jest piękna we wszystkich kolorach” jest potrzebna małoletnim widzom?

Andrzej Mitek
Andrzej
Mitek
zobacz artykuly tego autora >
Marcin Makowski
Marcin
Makowski
zobacz artykuly tego autora >

Polub nas na Facebooku!

Popfiction S01E17: Rezygnujemy z Netfliksa?
Czy życie ludzkie znaczy mniej, niż wydajność pracy kobiet zatrudnionych w przemyśle filmowym? Czy tęczowa Myszka Miki i hasła w stylu „miłość jest piękna we wszystkich kolorach” jest potrzebna małoletnim widzom?

Netflix naciska na gubernatora stanu Georgia, aby ten nie zmieniał przepisów na takie, które służą ochronie życia poczętego. Jedna z najbardziej znanych wytwórni filmów animowanych i bajek – Disney Pictures – cyklicznie organizuje „Pride Parade” dla dzieci, która formą nie różni się od parad równości organizowanych w wielu miastach świata przez środowiska LGBT.   

Magical Pride Diversity Parade w Paryżu. Źródło: YouTube

 

Nasuwa się być może naiwne pytanie – dlaczego? Czy życie ludzkie znaczy mniej, niż wydajność pracy kobiet zatrudnionych w przemyśle filmowym? Czy tęczowa Myszka Miki i hasła w stylu „miłość jest piękna we wszystkich kolorach” jest potrzebna małoletnim widzom? Czy disneyowskie bajki i filmy nie mogły pozostać tak wolne od ideologii, jak jeszcze 15-20 lat temu?

W najnowszym Popfiction dyskutujemy o tym, czy bojkotowanie i rezygnowanie z subskrybcji Netfliksa ma sens oraz jak powinno wyglądać dojrzałe korzystanie z popkulturowych propozycji.

 

🎧 Słuchaj na Spotify, iTunes lub GooglePodcasts:

 

 

Andrzej Mitek

Andrzej Mitek

Menadżer i redaktor w Stacji7. Prowadzi projekty marketingowe i promocyjne, odpowiedzialny za projekt Dobroci.pl. Wcześniej pracował jako rzecznik prasowy jednej z największych atrakcji turystycznych na Śląsku, był także dziennikarzem "Sportu". Prywatnie entuzjasta piwowarstwa i nowych technologii.

Zobacz inne artykuły tego autora >
Marcin Makowski

Marcin Makowski

Dziennikarz tygodnika "Do Rzeczy", publicysta Wirtualnej Polski, współpracownik "Dziennika Gazety Prawnej" - wcześniej wydawca w portalu Deon. Pisał do Onetu, Forward, "Rzeczpospolitej", "Tygodnika Powszechnego" i Stacji7. Prowadzi program "Nocna Zmiana" w Radiu Kraków. Laureat nagrody Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich im. Adolfa Bocheńskiego (2016) oraz Stefana Myczkowskiego (2017) nominowany do nagrody im. Kazimierza Dziewanowskiego (2016) oraz Stefana Żeromskiego (2017).

Zobacz inne artykuły tego autora >
Andrzej Mitek
Andrzej
Mitek
zobacz artykuly tego autora >
Marcin Makowski
Marcin
Makowski
zobacz artykuly tego autora >

Popfiction S01E16: Czarnobyl. Katastrofa propagandy

Na osłodę rozczarowania finałem ósmego sezonu Gry o Tron producenci z HBO proponują miniserial „Czarnobyl”, portretujący tragiczne wydarzenia sprzed 33 lat i historię wybuchu w elektrowni atomowej. Serial robi piorunujące wrażenie

Marcin Makowski
Marcin
Makowski
zobacz artykuly tego autora >
Andrzej Mitek
Andrzej
Mitek
zobacz artykuly tego autora >

Polub nas na Facebooku!

Popfiction S01E16: Czarnobyl. Katastrofa propagandy
Na osłodę rozczarowania finałem ósmego sezonu Gry o Tron producenci z HBO proponują miniserial „Czarnobyl”, portretujący tragiczne wydarzenia sprzed 33 lat i historię wybuchu w elektrowni atomowej. Serial robi piorunujące wrażenie

W trakcie oglądania “Czarnobyla” trzeba co pewien czas uświadamiać sobie, że to nie science-fiction, a historia opowiedziana na faktach. Sugestywne, kręcone z rozmachem sceny, dramatyczne ujęcia (scena, w której mieszkańcy Prypeci z uśmiechem podziwiają łunę nad płonącą elektrownią, nieświadomi, że przyjmują dawkę śmiertelnego promieniowania), ale przede wszystkim obnażone do gołej kości zakłamanie rosyjskiego aparatu partyjnego, dla którego propaganda sukcesu i nieliczenie się z życiem ludzkim były dalece ważniejsze niż ratowanie sytuacji i miejscowej ludności.

 

Kadr z serialu “Czarnobyl”, prod. HBO

Prawda was wyzwoli

Przeczenie faktom, unikanie odpowiedzialności i zakaz przyznawania się do porażki przebija się w historii opowiadanej z perspektywy inżynierów pracujących w czarnobylskiej elektrowni czy partyjnych dygnitarzy różnego szczebla KPZR. W pierwszym odcinku powyższa patologia kumuluje się w przemówieniu sędziwego urzędnika aparatu władzy, który dusi w zarodku oddolne próby ratowania lokalnej ludności:

Kard z serialu “Czarnobyl”, prod. HBO

„Państwo mówi nam, że sytuacja nie jest groźna. Miejcie wiarę, towarzysze. Państwo chce zapobiec panice. Słuchajcie go. Z doświadczenia wiem, że gdy ludzie zadają pytania niebędące w ich interesie, to należy im po prostu powiedzieć, by myśleli o pracy, a sprawy państwowe pozostawili państwu.”

„Czarnobyl” warto zobaczyć choćby ze względu na to, aby uświadomić sobie, jak ważne jest trwanie w prawdzie. Niezależnie od okoliczności, motywacji ani pokus „mniejszego zła” czy „większego dobra”.

 

Posłuchaj więcej w najnowszym Popfiction:

Szukasz wartościowych treści?

Zapisz się na cotygodniowy newsletter Stacji7


 

 

Marcin Makowski

Marcin Makowski

Dziennikarz tygodnika "Do Rzeczy", publicysta Wirtualnej Polski, współpracownik "Dziennika Gazety Prawnej" - wcześniej wydawca w portalu Deon. Pisał do Onetu, Forward, "Rzeczpospolitej", "Tygodnika Powszechnego" i Stacji7. Prowadzi program "Nocna Zmiana" w Radiu Kraków. Laureat nagrody Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich im. Adolfa Bocheńskiego (2016) oraz Stefana Myczkowskiego (2017) nominowany do nagrody im. Kazimierza Dziewanowskiego (2016) oraz Stefana Żeromskiego (2017).

Zobacz inne artykuły tego autora >
Andrzej Mitek

Andrzej Mitek

Menadżer i redaktor w Stacji7. Prowadzi projekty marketingowe i promocyjne, odpowiedzialny za projekt Dobroci.pl. Wcześniej pracował jako rzecznik prasowy jednej z największych atrakcji turystycznych na Śląsku, był także dziennikarzem "Sportu". Prywatnie entuzjasta piwowarstwa i nowych technologii.

Zobacz inne artykuły tego autora >
Marcin Makowski
Marcin
Makowski
zobacz artykuly tego autora >
Andrzej Mitek
Andrzej
Mitek
zobacz artykuly tego autora >
Share via