Papież przekazał milion euro na wsparcie osób dotkniętych pandemią

W liście do swojego wikariusza generalnego dla diecezji rzymskiej, kardynała Angelo De Donatisa, Papież Franciszek napisał, że postanowił założyć w diecezji Fundusz Jezusa Bożego Robotnika, "aby przypomnieć o godności pracy". Początkowy wkład Franciszka to milion euro dla diecezjalnej Caritas.

Polub nas na Facebooku!

Franciszek zaznaczył, że fundusz ten ma wspierać osoby dotknięte pandemią, w szczególności tych, którym grozi wykluczenie z ochrony instytucjonalnej i którzy potrzebują wsparcia, dopóki nie będą mogli ponownie funkcjonować samodzielnie. Jednocześnie zachęcił wszystkie instytucje i osoby do włączenia się w to dzieło.

– Chciałbym, aby w naszym mieście rozkwitła sąsiedzka solidarność, działania, które przypominają postawy roku szabatowego, w którym darowuje się długi, rezygnuje ze sporów, żąda opłat w zależności od możliwości dłużnika, a nie rynku – napisał Ojciec Święty.

 

KAI, os/Stacja7

Reklama

Szukasz wartościowych treści?

Zapisz się na cotygodniowy newsletter Stacji7


Reklama

 

 


Reklama

Vativision czyli startuje watykański Netfllix

Dziś w Watykanie ma wystartować nowa platforma stremingu wideo o nazwie Vativision, z pośrednictwem której będą udostępniane seriale, filmy fabularne oraz dokumentalne z chrześcijańskim przesłaniem. Oferta dotyczyć będzie początkowo tylko Włoch

Polub nas na Facebooku!

Twórcami “watykańskiego Netflixa” jest spółka medialna Officina de la Comunicazione, współpracująca ze Stolicą Apostolską oraz firmą Vetrya, jednym z włoskich liderów w branży komunikacji internetowej.

Na rozpoczęcie działalności planowane są liczne filmy religijne, takie jak „Lourdes”. Sprzedaż usługi ma się odbywać za pośrednictwem strony internetowej i aplikacji smartfona, tabletu lub smart TV.

Obserwatorzy Watykanu łączą z jej startem dzisiejszą audiencję Paolo Ruffiniego – prefekta Dykasterii ds. Komunikacji u papieża Franciszka. Nadzór nad Vativision ma sprawować właśnie ta Dykasteria.

Szefem nowej platformy został Włoch, Luca Tommassini. – To dla mnie powód do wielkiej dumy (…). Kierujemy Vativision do grupy docelowej, która do tej pory była zaniedbywana. Naszym celem jest osiągnięcie znaczących wyników, zarówno pod względem jakości, jak i niepowtarzalności proponowanych treści, a także dystrybucji na skalę światową, która może osiągnąć zasięg 1,3 mld katolików” – powiedział Tommassini.

Poprzez „Vativision” Watykan chce dotrzeć do międzynarodowej publiczności wyznającej wartości chrześcijańskie. Chodzi o filmowe produkcje fabularne i dokumentalne, których tematem są chrześcijańskie dobra kulturowe.

Obecnie usługa będzie dostępna tylko dla mieszkańców Włoch, nie podano jednak kiedy zostanie rozszerzona na inne kraje.

ad, KAI/Stacja7

Reklama

Szukasz wartościowych treści?

Zapisz się na cotygodniowy newsletter Stacji7


Reklama

 

 


Reklama

Copy link
Powered by Social Snap