Rzecznik KEP: Kościół musi być w mediach społecznościowych

Kościół musi być obecny w mediach społecznościowych - podkreślił dziś ks. dr Paweł Rytel-Andrianik. W sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej w Rokitnie odbyło spotkanie rzecznika KEP z księżmi i świeckimi na temat obecności Kościoła w mediach społecznościowych. Wśród uczestników spotkania byli księża oraz świeccy prowadzący parafialne strony internetowe oraz profile na Facebooku i Twitterze.

Polub nas na Facebooku!

Rzecznik KEP: Kościół musi być w mediach społecznościowych
Kościół musi być obecny w mediach społecznościowych - podkreślił dziś ks. dr Paweł Rytel-Andrianik. W sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej w Rokitnie odbyło spotkanie rzecznika KEP z księżmi i świeckimi na temat obecności Kościoła w mediach społecznościowych. Wśród uczestników spotkania byli księża oraz świeccy prowadzący parafialne strony internetowe oraz profile na Facebooku i Twitterze.

Rzecznik KEP przypomniał, że Polska jest jedenastym krajem w Europie pod względem ilości katolików, których szacuje się na 92 procent. Wskazywał, że katolicy mają nie tylko prawo, ale i obowiązek przekazywać informacje o Kościele. – Te wszystkie działania są po to, aby przyprowadzić człowieka do Jezusa. I to możemy robić także przez media – przypomniał ks. Rytel-Andrianik.

Duchowny mówił o komunikacji wewnętrznej między parafiami, zasadach i potrzebie przekazywania informacji do mediów na tematy dotyczące życia Kościoła. Wskazywał na konieczność podawania prawdy i nie unikania trudnych tematów. Mówił o potrzebie różnicowania i budowania informacji w zależności od rodzaju medium. – Inaczej sformułowana powinna być informacja na Facebooku, a inną budowę będzie miała informacja na parafialnej stronie internetowej – mówił rzecznik KEP podkreślając również potrzebę komunikowania się z mediami ogólnokrajowymi.

Kapłan podkreślił, że „Kościół musi być w mediach społecznościowych”. – To, co my robimy to prowadzenie od „wirtualu” do „sakramentalu”. To całe nasze działanie ma zaprowadzić człowieka do Jezusa Chrystusa obecnego w sakramentach świętych – wskazywał rzecznik KEP.

Przekonywał, że dziś nie wystarczy tylko strona internetowa parafii, bowiem do młodego pokolenia można dotrzeć głównie przez media społecznościowe. Dlatego rzecznik zachęcał, aby w parafii zaangażować w to dzieło osoby świeckie i szczególnie młodzież czującą odpowiedzialność za parafie. – Młodzież to zrobi lepiej od nas bo ona w tym świecie żyje. Dla nich jest to naturalne i wiedzą jak to zrobić – zaznaczył rzecznik KEP.

Rzecznik KEP dzielił się swoim doświadczeniem, podpowiadając m.in. że korzystne jest budowanie bliższych relacji duszpasterzy i osób świeckich odpowiedzialnych za nowe media z dziennikarzami w celu wysyłania parafianom obiektywnego, prawdziwego przekazu.

Zwrócił także uwagę na potrzebę kierowania właściwego medium do odpowiednich grup wiekowych. Inny przekaz powinien być na Facebooku, inny na Twitterze a jeszcze inny na portalu podkreślił rzecznik KEP.

W spotkaniu z rzecznikiem KEP uczestniczyli proboszczowie sanktuariów diecezji zielonogórsko gorzowskiej, kapłani, przedstawiciele radia Plus, stron internetowych oraz rzecznik prasowy diecezjalnej kurii biskupiej ks. Andrzej Sapieha. Ks. Paweł Rytel-Andrianik przyjechał na zaproszenie biskupa diecezji zielonogórsko-gorzowskiej Tadeusza Lityńskiego.


(KAI)/ Rokitno

Szukasz wartościowych treści?

Zapisz się na cotygodniowy newsletter Stacji7


 

 



Obóz Auschwitz-Birkenau odwiedziło w ubiegłym roku 2 miliony 152 tysiące osób

2 miliony 152 tysiące osób z całego świata odwiedziło w 2018 r. tereny byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz i Auschwitz II-Birkenau, nad którymi opiekę sprawuje Muzeum. To o prawie 50 tysięcy więcej niż w rekordowym dotychczas 2017 r.

Polub nas na Facebooku!

Obóz Auschwitz-Birkenau odwiedziło w ubiegłym roku 2 miliony 152 tysiące osób
2 miliony 152 tysiące osób z całego świata odwiedziło w 2018 r. tereny byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz i Auschwitz II-Birkenau, nad którymi opiekę sprawuje Muzeum. To o prawie 50 tysięcy więcej niż w rekordowym dotychczas 2017 r.

Aż 80 procent z nich poznało historię niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz-Birkenau z jednym z ponad 320 przewodników-edukatorów Muzeum oprowadzających w 20 językach.

– Tak duży odsetek tych, którzy decydują się poznać historię Auschwitz w grupach oprowadzanych przez przewodników, ma bardzo duże znacznie. To bowiem najbardziej wartościowa forma zwiedzania dająca nie tylko dużo głębszą wiedzę i zrozumienie, ale także pozwalająca wchodzić w dialog i zadawać pytania o wybrane aspekty tej dramatycznej historii. Żaden automatyzm, żadna forma drukowana ani żaden sprzęt elektroniczny nie zastąpi ludzkiego kontaktu w czasie wizyty tak trudnej, zarówno pod względem informacji, jak i emocji – powiedział dyrektor Muzeum Auschwitz dr Piotr M. A. Cywiński.

W pierwszej dziesiątce krajów, z których przyjeżdżają odwiedzający, znalazły się: Polska (405 tys.), Wielka Brytania (281 tys.), USA (136 tys.), Włochy (116 tys.), Hiszpania (95 tys.), Niemcy (76 tys.), Francja (69 tys.), Izrael (65 tys.), Czechy (45 tys.) oraz Szwecja (42 tys.).


(KAI) bb, mp / Oświęcim

Szukasz wartościowych treści?

Zapisz się na cotygodniowy newsletter Stacji7