Nasze projekty

Krychowiak i Szczęsny walczą z dokuczaniem w szkołach

Popularni sportowcy - Wojciech Szczęsny i Grzegorz Krychowiak z polskiej reprezentacji w piłce nożnej są w tym roku twarzą kolejnej odsłony akcji "Bądź kumplem, nie dokuczaj", wymyślonej przez telewizję Cartoon Network. Chcą zwrócić uwagę na obecny w szkołach problem dokuczania rówieśnikom.

– W swoim życiu wielokrotnie byłem świadkiem, gdy ktoś komuś dokuczał, ale nigdy nie starałem się przejść obok tego obojętnie. Zdaję sobie sprawę że to jest poważny problem, dlatego zdecydowałem się wziąć udział w kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj” – mówi Grzegorz Krychowiak w jednym ze spotów promujących kampanię. W innym, wspólnie z Wojciechem Szczęsnym opowiadają o swojej 14-letniej przyjaźni i sytuacjach, gdy byli świadkami dokuczania między dziećmi. W poprzednich odsłonach akcji wziął udział również ich kolega z reprezentacji Kuba Błaszczykowski.

Pomysłodawcy akcji powołują się na badania pokazujące skalę problemu w polskich szkołach. „Ponad połowa dzieci w szkołach podstawowych doświadcza minimum raz w miesiącu niemiłego zachowania swoich kolegów w postaci obgadywania, izolowania, nastawienia klasy przeciwko sobie” – czytamy w materiałach kampanii. Oprócz izolowania lub obgadywania najczęstszymi formami tego typu działań są wyzywanie, krzyczenie (49 proc.), wyśmiewanie (42 proc.), agresja materialna (36 proc.). Wszystkie w największym natężeniu mają miejsce w szkołach podstawowych, rzadziej w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych. Badania przeprowadził Instytut Badań Edukacyjnych na grupie blisko 11 tys. uczniów w 185 szkołach w całej Polsce.

Akcja „Bądź kumplem nie dokuczaj” potrwa miesiąc i będzie wsparta działaniami w mediach społecznościowych oraz ogólnopolską kampanią. Na antenie Cartoon Network, w wybranych kanałach platformy nc+ i w internecie emitowany będzie spot z udziałem ambasadorów. Dodatkowo, Cartoon Network zaprasza też klasy I-VI szkół podstawowych do udziału w konkursie „Wymarzony Dzień Kumpla”. Do wygrania są vouchery na zakup wyposażenia szkolnego oraz tablety. Zadaniem konkursowym jest przygotowanie przez klasę pod opieką wychowawcy kreatywnego pomysłu na obchody „Dnia Kumpla”. Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 13 maja. Partnerami akcji „Bądź kumplem nie dokuczaj” są Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nintu oraz Lifetube. Patronat nad kampanią objął m.in. Rzecznik Praw Dziecka.

Reklama
Reklama

Wśród materiałów kampanii możemy znaleźć „Kodeks kumpla” czyli zbiór zasad, według których postępuje dobry kolega. Oto one:

  1. Bądź swoim najlepszym przyjacielem – traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany.
  2. Bądź miły dla innych, nie osądzaj ich
  3. Bądź uczciwy i godny zaufania
  4. Bądź lojalny i wstawiaj się za innymi jeśli tego potrzebują
  5. Miej odwagę powiedzieć „przepraszam” jeśli popełnisz błąd
  6. Bądź wsparciem, gdy ktoś ma zły dzień
  7. Baw się dobrze ze swoimi kumplami i pozwól innym bawić się z tobą

Oto tegoroczny spot kampanii:

Reklama
Reklama

ad/Stacja7

Najciekawsze artykuły

co tydzień w Twojej skrzynce mailowej

Raz w tygodniu otrzymasz przegląd najważniejszych artykułów ze Stacji7

Reklama

SKLEP DOBROCI

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

Reklama
WIARA I MODLITWA
Wspieraj nas na Patronite