WYDARZENIA

10 października premiera spotu promującego ŚDM

W głównym wydaniu „Wiadomości” TVP1 odbędzie się 10 października premiera spotu promującego Światowe Dni Młodzieży Kraków 2016. Realizatorami klipu pt. "Miłosierdzie bez granic" są Komitet Organizacyjny ŚDM Kraków 2016, Narodowe Centrum Kultury, Miasto Kraków i Województwo Małopolskie.

Spot, według założeń, ma zachęcać młodych ludzi do przyjazdu na Światowe Dni Młodzieży w lipcu 2016 roku i do odwiedzenia Krakowa i Małopolski. 20-osobowa ekipa przejechała ponad 7 tysięcy kilometrów, tworząc sceny m.in w Paryżu, Barcelonie, Rzymie, Watykanie, Paliano, Val di Funes oraz na Rynku Głównym w Krakowie.
Na planie zagrali wolontariusze działający już teraz przy przygotowaniach do wydarzeń w Krakowie oraz m. in. autentyczni żandarmi watykańscy.

Scenariusz autorstwa Przemysława Hausera, Arturo Mariego i Przemysława Reichela opiera się na pomyśle podróży papieskim samochodem z Watykanu aż do Krakowa. Samochód jest kopią Renault 4, jakim kardynał Bergoglio jeździł w Buenos Aires. To jeden z pojazdów sprezentowanych papieżowi przez włoskiego ks. Zocca.

– Realizacja spotu obfitowała w wiele niespodziewanych sytuacji – mówi Joanna Zając z Sektora Promocji KO ŚDM Kraków 2016. – Podczas zdjęć w Watykanie nasz samochód wielokrotnie przejeżdżał obok hotelu św. Marty, gdzie mieszka papież Franciszek. Gwardia Szwajcarska nie wiedziała, że Renault 4 z rejestracją SCV1 jest kopią papieskiego pojazdu. Gwardziści wszczęli alarm przez krótkofalówki z informacją, że Papież wymknął się niepostrzeżenie z domu i gdzieś wyjeżdża. Sytuację dopiero uspokoiła interwencja Żandarmerii Watykańskiej, wtajemniczonej w całą sprawę.

Spot ma trzy wersje – 30, 60 i 90-sekundową. Będzie emitowany na antenach TVP w ramach umowy z Komitetem Organizacyjnym ŚDM. Zostanie przekazany do wszystkich episkopatów na całym świecie z prawem do bezpłatnej eksploatacji telewizyjnej i internetowej w danych krajach. Otrzymają go również wszystkie polskie placówki dyplomatyczne z prawem do nieograniczonej eksploatacji.

Twórcy będą go zamieszczać również w mediach społecznościowych związanych z ŚDM, a także przekażą go do stacji telewizyjnych o charakterze katolickim lub mających w ramach swojej struktury redakcje katolickie. Spot prezentowany będzie także na telebimach podczas wydarzeń ŚDM w Krakowie.

Producentami klipu są Narodowe Centrum Kultury, Miasto Kraków (operatorem środków jest Małopolska Organizacja Turystyczna) oraz Województwo Małopolskie. Producentem wykonawczym jest TBA Group, znany m.in. z produkcji filmów: „Świadectwo”, „Tajemnice Watykanu” czy „Apartament”.


md / Kraków

>>> Zobacz fotorelację z planu zdjęciowego <<<

Show comments

ŚDM-owy spot nakręcony!

Finałowa część spotu promującego ŚDM została nagrana w Krakowie. Zdjęcia kręcono na całym świecie – w Paryżu, Berlinie, Barcelonie i Rzymie. Do udziału w finalnych scenach zaproszono prawie 1,5 tysiąca młodych ludzi

Z początku kręcenie spotu  miało się odbyć w poniedziałek, 17 sierpnia, jednak przeszkodziły w tym warunki pogodowe. Jak napisali organizatorzy „deszcz, pioruny i grzmoty nie do końca komponują się z naszym klipem”. Zdjęcia przełożono więc na środę, a zmokniętych wolontariuszy zaproszono na kawę w Komitecie Organizacyjnym ŚDM.

Dziś szczęśliwie dopisała zarówno pogoda jak i wolontariusze – przyjechali z całej Polski, niektórzy pokonali ku temu kilkaset kilometrów. Wielu wolontariuszy przyniosło ze sobą koszulki ŚDM i flagi. Można było również zaopatrzyć się w potrzebne gadżety już na miejscu. Na planie nie zabrakło również krakowskiego Lajkonika i… papieża!

>>> Zapraszamy do fotorelacji z planu filmowego! <<<

NEWSY ŚDM

Teledysk do Hymnu ŚDM prawie gotowy

Tworzenie gwiazdy, bieg po kładce Bernatka, wspólne śpiewanie hymnu i.. dużo radości! Tak w skrócie można opisać nagrywanie ostatnich zdjęć do teledysku hymnu Światowych Dni Młodzieży w Krakowie

Wolontariusze Światowych Dni Młodzieży, którzy wzięli udział w nagraniu do teledysku hymnu ŚDM, realizowanym przez ekipę Stacja7.pl, stworzyli wspólnie kwadrat układający się w kształt gwiazdy. Następnie przebiegali przez kładkę ojca Bernatka z flagami. Na koniec każdy mógł spróbować swoich sił wokalnych i przed obiektywem kamery zaśpiewać refren hymnu.

Jak mówią sami wolontariusze, teledysk to świetna okazja, aby zaprosić młodzież do Krakowa i pokazać im energię i entuzjazm jaki już tworzy się wokół Światowych Dni Młodzieży.

– Chciałam zobaczyć zaangażowanie młodych ludzi i przede wszystkim zachęcić poprzez ten teledysk, by młodzi ludzie włączali się w przygotowania do ŚDM, bo będą jedyne, wyjątkowe i bliżej nas już na pewno nie będą! Jest bardzo sympatycznie i wesoło! Pełna energia, chęć, zaangażowanie i radość, która łączy w jedno młodzież – mówi Angelika Turalińska z Dobranowic.

ddssa

fot. Zofia Świerczyńska

– Fajne jest to, że osoby występujące w teledysku to nie są zatrudnieni stażyści, tylko wolontariusze. To dla nas też swojego rodzaju nagroda za naszą pracę – mówi Karolina Małek z Gdowa.

Oprócz krakowskiej kładki o. Bernatka miejscem zdjęć były ulice Krakowa, Błonia i jeden ze szczytów Tatr. W realizację teledysku angażowali się artyści, graficiarze, górale a przede wszystkim młodzi ludzie, którzy już czekają na ŚDM Kraków 2016 r.

Teledysk realizuje Stacja7.pl

Informacje o premierze już wkrótce.

1

fot. Zofia Świerczyńska


Zofia Świerczyńska