video-jav.net

Obraz Matki Bożej Częstochowskiej pojedzie na ŚDM do Panamy

Ikona Matki Bożej Częstochowskiej „Od Oceanu do Oceanu”, peregrynująca po świecie w intencji obrony cywilizacji życia, będzie w Panamie na Światowym Spotkaniu Młodych z papieżem Franciszkiem. Opiekunowie Ikony zbierają fundusze na opłacenie jej transportu.

Polub nas na Facebooku!

Obraz nawiedza teraz Ekwador, ale już pod koniec listopada ma trafić do Republiki Panamskiej, gdzie rozpoczną się przygotowania do spotkania młodzieży.

Ikonę Matki Bożej Częstochowskiej „Od Oceanu do Oceanu” zaprosił do Panamy abp José Domingo Ulloa Mendieta., przewodniczący lokalnego komitetu organizacyjnego. Postanowił, że „Jej bazą” będzie kaplica pw. św. Jana Pawła II, w przekonaniu, że „młodzi na pewno przyjdą na spotkanie z Mamusią św. Jana Pawła II”.

Obecność wędrującej przez świat „Od Oceanu do Oceanu” Ikony Częstochowskiej będzie okazją do zaprezentowania młodzieży z całego świata Jej ikonograficznego wizerunku i przekazania wiedzy o Jej historii i przesłaniu. Będzie także zwróceniem ich oczu na Polskę i sanktuarium na Jasnej Górze.

Telewizja katolicka w Panamie podczas pobytu w biurze Human Life International – Polska oraz w Częstochowie przygotowała filmy informacyjne o historii Ikony oraz o pielgrzymce „Od Oceanu do Oceanu”. Będzie to wówczas także okazja do poruszania niezwykle ważnej tematyki obrony ludzkiego życia. Z tego powodu zdecydowano, że Ikona powinna przybyć do Panamy już na początku grudnia, gdy zjadą się wolontariusze z całego świata, którzy po szkoleniach i spotkaniach będą odpowiedzialni za porządek podczas całego spotkania.

Podczas Światowych Dni Młodzieży Obraz znajdować się będzie w jednym z kościołów stacyjnych, bo na głównych spotkaniach z Ojcem Świętym będzie obecna patronka Panamy, Santa María la Antigua (Matka Boża Starsza).

Kustoszem Ikony w Ekwadorze jest polski misjonarz ks. Leon Juchniewicz, który ma wielkie doświadczenie duszpasterskie, gdyż pracuje tam już ponad 30 lat. Będzie też prowadzić spotkania z liderami podczas przygotowań do Światowych Dni Młodzieży, ponieważ znakomicie zna język hiszpański oraz historię i znaczenie Ikony Częstochowskiej.

Już pod koniec listopada ks. Leon powinien zawieźć Ikonę do Panamy. Wszystko jest zaplanowane, ale – jak napisała w komunikacie pomysłodawczyni i organizatorka peregrynacji Obrazu „Od Oceanu do Oceanu” Ewa Kowalewska, potrzebne są pieniądze na bilety do Panamy.

– Poświęconej kopii Ikony Częstochowskiej podczas drogi samolotem zawsze towarzyszy kustosz, odpowiedzialny za Jej bezpieczeństwo i odpowiednie traktowanie. Nigdy nie nadajemy Jej na cargo, jak zwykłego ciężkiego pakunku. Byłoby to uwłaczające godności Matki Bożej, która – jak wierzymy – jest obecna poprzez swoją Ikonę. Podróżuje zatem razem z kustoszem, który musi opłacić dodatkowy nadbagaż, a skrzynia z Ikoną jest ciężka – waży 45 kg. Do tego dochodzą elementy feretronu i oprzyrządowania. Dotychczas jednak ten system się sprawdzał i oprócz sporego zamieszania i wysiłku z wożeniem na lotnisko, było dobrze. Koszt biletów i opłata za nadbagaż wynosi ok. 930 dolarów – wyjaśnia Ewa Kowalewska.

Kowalewska zachęca: „pomóżcie przewieźć Ikonę do Panamy!”. Dodaje: zwracamy się więc do Przyjaciół. To my, Polacy powinniśmy zadbać o naszą Królową i postarać się, aby mogła spotkać się z młodzieżą z całego świata”.

Ks. Juchniewicz prowadzi ubogą parafię i szkołę katolicką, więc nie ma żadnych możliwości, aby opłacić tę podróż. Ofiarowuje jednak swój czas, pomoc i zaangażowanie duszpasterskie. Szczegółowe informacje, jak to zrobić, znajdują się na stronie: www.odoceanudooceanu.pl.

KAI/ad

Organizacja aborcyjna drugim największym klientem reklamowym Facebooka

Planned Parenthood - organizacja pozarządowa, prowadząca w USA największą liczbę klinik aborcyjnych wydała w ciągu minionych 2 miesięcy aż 188 tys. dolarów na reklamy w serwisie Facebook, promujące jej działania. To drugi największy klient reklamowy tego serwisu w USA.

Polub nas na Facebooku!

Najwięcej na reklamy na Facebooku wydał prezydent Donald Trump – było to w ciągu 2 miesięcy, od maja 2018 r. aż 274 tys. dolarów. Raport w tej sprawie opublikowali badacze New York University, bazując na danych dostarczonych przez sam Facebook. Było to możliwe dzięki temu, że właśnie od maja 2018 r. właściciele tego najpopularniejszego serwisu społecznościowego zaczęli archiwizować informacje o swoich reklamowych klientach i umieszczać je w publicznie dostępnych bazach danych. Krok ten wymusiła opinia publiczna po aferze dotyczącej wpływania poprzez reklamy na Facebooku na wyniki wyborów USA.

– Prowadzenie płatnych kampanii na Facebooku jest ukierunkowanym i opłacalnym sposobem dotarcia do liczącego aż 2,4 milionów grona naszych pacjentów i 12 milionów naszych zwolenników – powiedziała magazynowi New York Times Erica Sackin, rzeczniczka prasowa Planned Parenthood. Dodała, że reklamy dotyczyły zarówno promocji działań ich 56 oddziałów w całych USA, jak i “postów alarmujących o zagrożeniach związanych z zakusami administracji prezydenta Trumpa próbujących odbierać obywatelom dostęp do opieki zdrowotnej”.

Planned Parenthood jest największym w USA operatorem klinik aborcyjnych z największą roczną liczbą zabiegów usunięcia ciąży. W 2014 r. było to aż 324 tys. Zajmuje się również promocją środków antykoncepcyjnych i edukacją seksualną młodzieży. Jest dotowana ze środków publicznych USA.

Raport dotyczący wydatków na reklamy poprzez Facebook zbadał łącznie 449 największych amerykańskich podmiotów wykupujących kampanie reklamowe w tym serwisie. Spośród nich 210 stanowiły organizacje lewicowe, 124 – prawicowe, a 115 było neutralnych politycznie.

Do raportu odnieśli się także sami przedstawiciele Facebooka mówiąc, że znakomicie pokazuje on cel, w jakim tego typu dane zostały publicznie udostępnione.

ad, New York Times/Stacja7