video-jav.net

Pomóż misjonarzom kupić motocykl. Albo konia

Samochód, motocykl, koń albo muł - to środki transportu, którymi posługują się na co dzień misjonarze, a których nieraz im brakuje. Dlatego już 22 lipca startuje doroczna Akcja św. Krzysztof, gdzie wszyscy kierowcy mogą dorzucić się do zbiórki na ten cel.

Polub nas na Facebooku!

Akcję organizuje wspierająca misjonarzy organizacja Miva Polska. Proponuje, by w dniach 22-29 lipca kierowcy za każdy szczęśliwie przejechany kilometr jazdy przekazali 1 grosz na zakup transportu dla misjonarzy.
Bardzo wielu kierowców w Polsce patrzy na licznik i liczbę kilometrów przejechanych w miesiącu, inni w ciągu pół roku, czy roku i wpłacają swoją pomoc na misyjne pojazdy. Czynią to w duchu solidarności z misjonarzami, którzy pracują w różnych miejscach na świecie, w których nie ma rozwiniętego transportu. W ten właśnie konkretny sposób pomagamy w niesieniu Ewangelii na krańce świata i czynieniu dobra innym – mówi ks. Jerzy Kraśnicki dyrektor Miva Polska.

Organizacja relacjonuje, że do misyjnych środków transportu należą nie tylko tak oczywiste pojazdy jak samochód terenowy, motocykl czy ambulans, ale również łodzie, barki, konie czy muły. Pomagają one w dotarciu do odległych kościołów, transporcie chorych, budowaniu kaplic, przedszkoli i szkół, ratowaniu ludzi podczas klęsk żywiołowych oraz wojen, a także w prowadzeniu regularnej pracy duszpasterskiej.

mg/Stacja7

Pielgrzymujesz? Oznacz swoją wyprawę hasztagiem

Wakacje to czas pielgrzymek, dlatego rzecznik Episkopatu zachęca, by kolejny rok z rzędu wszystkie relacje z pielgrzymek oznaczać hasztagiem #Polskapielgrzymuje. W ubiegłym roku akcja cieszyła się dużą popularnością. Rzecznik Episkopatu ks. Paweł Rytel-Andrianik ma nadzieję, że w tym roku będzie podobnie.

Polub nas na Facebooku!

Pomysłodawca akcji podkreśla, że pielgrzymka to modlitewny szturm do nieba w myśl słów Jezusa “Proście a otrzymacie”. Jego pomysł na informowanie o pielgrzymowaniu za pomocą wspólnego hasztagu ma zachęcić tych, którzy jeszcze się nie zdecydowali na tę formę modlitwy lub z różnych przyczyn nie mogą się w nią włączyć.

– Osoby, które z różnych przyczyn nie mogą wyruszyć na trasę pielgrzymki, łączą się duchowo z pątnikami. Dzięki relacjom, zdjęciom czy nagraniom wideo umieszczanym w internecie mają one szansę choć trochę poczuć radosną pielgrzymkową atmosferę i włączyć się do modlitwy w różnych intencjach. Taki jest też cel akcji #PolskaPielgrzymuje prowadzonej na Twitterze, Facebooku i Instagramie – powiedział rzecznik Episkopatu.

Duchowny prosił, by pielgrzymi duchowi modlili się w intencji pątników, a ci którzy są w trasie, pamiętali o tych, którzy pozostali w domach.

Hasztag #PolskaPielgrzymuje został wymyślony w ubiegłym roku i zdobywa coraz większą popularność. Według serwisu Keyhole.co mierzącego zasięgi hasztagów, w ciągu 2 tygodni, odkąd znacznik został opublikowany użyło go 145 osób w 230 postach zamieszczonych w różnych serwisach społecznościowych, głównie na Twitterze.

Według ostatnich badań CBOS aż jedna trzecia Polaków (32 proc.) deklaruje, że przynajmniej raz w życiu uczestniczyła w pielgrzymce.

mg/Stacja7