Nasze projekty

Oburzenie wokół saszetek z alkoholem. Producent wycofuje je ze sprzedaży

Produkt, który przypominał owocowe tubki dla dzieci spotkał się z szeroką krytyką. Głos w sprawie zabrał również przewodniczący Zespołu KEP ds. Apostolstwa Trzeźwości i Osób Uzależnionych.

fot. tehchesiong/freepik.com

W ostatnich dniach w mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia saszetek z alkoholem, które trafiły do sprzedaży w całym kraju. Produkt, który wyglądem do złudzenia przypomina owocowe tubki dla dzieci, spotkał się z szeroką krytyką m.in. rodziców, specjalistów leczenia uzależnień oraz osób promujących trzeźwy styl życia.

Producent saszetek przekonywał z kolei, że jego produkt przeznaczony jest wyłącznie dla osób dorosłych i próbuje tłumaczyć, że saszetka to „praktyczne opakowanie świetnie zastępujące tradycyjne szklane”.

We wtorek, 1 października producent w specjalnie wydanym oświadczeniu ogłosił, że wycofuje całą partię produktów oraz wstrzymuje ich produkcję. „Żałujemy, że produkt Voodoo Monkey, pomimo że został wyprodukowany i oznaczony zgodnie z obowiązującymi przepisami, wzbudził negatywne i niezamierzone skojarzenia” – podkreślono w przesłanym PAP oświadczeniu. Jak dodano, zarząd spółki OLV podjął pilną decyzję o wycofaniu produktów i wstrzymaniu ich produkcji.

Reklama

„Zero tolerancji dla rozpijania społeczeństwa”

Do sprawy saszetek z alkoholem odniósł się między innymi bp Tadeusz Bronakowski, przewodniczący Zespołu KEP ds. Apostolstwa Trzeźwości i Osób Uzależnionych. „Tutaj powinno być zero tolerancji dla rozpijania społeczeństwa, ale także powinniśmy położyć nacisk na promocję postaw trzeźwościowych, szczególnie abstynenckich” – podkreślił, dodając, że to wymaga „natychmiastowej, zdecydowanej reakcji władz”.

PRZECZYTAJ>>> Oburzenie wokół saszetek z alkoholem. Episkopat: „zero tolerancji dla rozpijania społeczeństwa”

Głos zabrała również rzeczniczka Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak. „Alko-tubki nie tylko wprowadzają w błąd, ale także celowo bagatelizują potencjalne ryzyko spożycia alkoholu przez dzieci” – podkreśliła. Poinformowano również, że rzeczniczka zwróciła się do Ministerstwa Zdrowia o wprowadzenie natychmiastowych zmian prawnych zabraniających sprzedaży alkoholu w opakowaniach, które przypominają produkty dla dzieci pod względem kształtu, kolorystyki i stylu graficznego.

Reklama

KAI, rmf24.pl, pa/Stacja7

Reklama
Reklama

SKLEP DOBROCI

Reklama

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

WIARA I MODLITWA
Zatrudnij nas - StacjaKreacja