video-jav.net

13 kościołów w Indonezji zagrożonych rozbiórką

Władze zamieszkanej w większości przez muzułmanów indonezyjskiej prowincji Aceh zamierzają wyburzyć w najbliższą środę 13 kościołów. Rozbiórki będzie można uniknąć, o ile do tej daty wspólnoty przedłożą odpowiednie zezwolenia na budowę i działalność, poinformowała 17 marca gazeta „Jakarta Post”.

Polub nas na Facebooku!

Boas Tumangger, przewodniczący Forum Miłośników Pokoju w dystrykcie Aceh Singkil powiedział gazecie, że wszystkie wymagane dokumenty zostały już złożone. Teraz władze żądają dodatkowych zezwoleń od szeregu urzędów i organizacji, m.in. od Interfaith Harmony Communication Forum. Nie ma takiej możliwości, żeby zdążyć z tym do 23 marca.

 

Takie działanie władz jest tylko pretekstem, aby mogły wyburzyć obiekty, z których część istnieje od 1935 roku, uważa Tumangger. Zwrócił uwagę, że na przykład okręgowy urząd ds. religii oświadczył, iż nie może wystawiać zezwoleń dla kościołów, bo jest tylko po to, aby wystawiać dokumenty ślubne.

 

W październiku zanotowano serię podpaleń kościołów w Aceh Singkil przez kilkuset uzbrojonych muzułmanów. W konsekwencji dochodziło do krwawych konfliktów między chrześcijanami i muzułmanami.

 

Aceh jest jedyną zamieszkaną przez większość muzułmańską prowincją Indonezji, w której obowiązuje islamskie prawo szariatu.


ts / Singkil

Jerozolima: otwarto Muzeum Ziemi Świętej

Przy Drodze Krzyżowej (Via Dolorosa) w Jerozolimie otwarto dziś pierwszą sekcję multimedialnego Muzeum Ziemi Świętej. Mieści się ona w klasztorze Biczowania Pana Jezusa, który jest również siedzibą Franciszkańskiego Studium Biblijnego.

Polub nas na Facebooku!

– Urządziliśmy tę sekcję muzeum w starym klasztorze Biczowania, gdzie zachowane są części twierdzy Antonia, uważanej tradycyjnie za miejsce skazania Pana Jezusa na śmierć – mówi profesor archeologii na tej uczelni, o. Eugenio Alliata OFM. – Pokazujemy tam starożytną posadzkę zwaną Lithostrotos, kamienne fragmenty pochodzące czy to z epoki Heroda, a więc z dawnej twierdzy albo ze świątyni jerozolimskiej, czy też z czasów, gdy cesarz rzymski Publius Aelius Hadrian po zburzeniu Jerozolimy zbudował na jej miejsce nowe miasto, nazywając je od swojego imienia Aelia Capitolina. Na tej trasie towarzyszą zwiedzającemu wideo i dźwięki. Wzbudza to emocje, bo zachęca się go, by utożsamił się z innymi pielgrzymami, którzy w ciągu wieków szli tędy przed nim – dodaje.

Jak powiedział franciszkański archeolog, teksty w multimedialnym muzeum przy Drodze Krzyżowej w Jerozolimie przygotowano w różnych językach, w tym także po hebrajsku i arabsku.

Ponadto o. Alliata poinformował, że po ukończeniu części jerozolimskiej planuje się podobne ekspozycje w innych sanktuariach Ziemi Świętej, m.in. w Nazarecie i Betlejem.


RV / Jerozolima