Indonezja: muzułmanie przeciw budowie kościoła

Islamscy ekstremiści uniemożliwili rozpoczęcie budowy kościoła w dystrykcie Bekasi na terenie indonezyjskiej prowincji Jawa Zachodnia.

Od 17 lat parafia św. Klary starała się o uzyskanie pozwolenia na wzniesienie kościoła dla liczącej 9 tys. członków wspólnoty. Gdy w końcu je otrzymała i rozpoczęto prace budowlane, muzułmanie zorganizowali demonstrację twierdząc, że katolicy nie mają niezbędnych dokumentów.

Kiedy sam burmistrz zapewnił demonstrantów, że parafia otrzymała wszystkie niezbędne pozwolenia, oskarżono go, że zezwolił na budowę kościoła, ponieważ otrzymał łapówkę. Aby uniknąć dalszego konfliktu, władze zaproponowały czasowo przerwać prace, a do rozwiązania sporu Msze mają być odprawiane w budynkach należących do wojska. „W Bekasi nie będzie żadnego kościoła, bo jest to miasto, w którym są wyłącznie pobożni muzułmanie” – powiedział jeden z demonstrantów.


RV / Bekasi


Jeśli podobają Ci się nasze artykuły, możesz nas wesprzeć:

Wesprzyj nas

Syria: Kościół pomógł w uwolnieniu zakładników z rąk Państwa Islamskiego

Państwo Islamskie uwolniło 22 chrześcijan, porwanych niemal pół roku temu w północno-wschodniej Syrii. Stało się tak w wyniku negocjacji prowadzonych przez Asyryjski Kościół Wschodu z miasta Hassaké - poinformowało Asyryjskie Obserwatorium Praw Człowieka.

Uwolnieni należą do grupy ponad 200 chrześcijan obrządku asyryjskiego, uprowadzonych przez dżihadystów podczas ofensywy pod Khabour w prowincji Hassaké. Jest wśród nich 14 kobiet. Nadal trwają rokowania w sprawie uwolnienia 187 innych osób.

Asyryjczycy są jedną z najstarszych wspólnot chrześcijańskich. W Syrii jest ich około 30 tys. Mieszkają głównie w 35 wioskach w prowincji Hassaké.

Asyryjski Kościół Wschodu głosi nestoriańskie wyznanie wiary, potępione na III soborze powszechnym w Efezie w 431 r. i od tamtego czasu stanowi odrębną gałąź chrześcijaństwa. W ciągu wieków wielokrotnie podejmowano próby zjednoczenia go z innymi wyznaniami, zwłaszcza z Kościołem katolickim, ale najtrwalszą okazała się unia części nestorian z papieżem w 1830 r., gdy Pius VIII zatwierdził Jana Hormizdasa i nadał mu tytuł chaldejskiego patriarchy Babilonii. Od tamtego czasu Kościół chaldejski pozostaje nieprzerwanie w jedności z Rzymem i ma więcej wiernych niż Asyryjski Kościół Wschodu.

Podczas swej wizyty w Watykanie w listopadzie 1994 r. patriarcha asyryjski Mar Dinkha IV podpisał ze św. Janem Pawłem II Wspólną Deklarację Chrystologiczną, która wyjaśniała wiele spornych do tego czasu zagadnień teologicznych między obu Kościołami. W sierpniu 1997 r. rozpoczął się dialog teologiczny katolicko-asyryjski.  


pb (KAI/lorientlejour.com) / Damaszek


Jeśli podobają Ci się nasze artykuły, możesz nas wesprzeć:

Wesprzyj nas