Nasze projekty

„Nowe media. Nowy sposób myślenia”. Debata o edukacji medialnej

Kompendium wiedzy na temat współczesnego wykorzystywania mediów cyfrowych i nowych technologii otrzymasz dzięki ekspertom, którzy wystąpią na pierwszej debacie serii #MediaTalk pt. „Nowe media – nowy sposób myślenia” 24 kwietnia o godz. 13:00. Będą nimi: dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin, red. Marcin Makowski oraz Dawid Kaczmarczyk. Debatę poprowadzi red. Jacek Bańka.

fot. materiały prasowe

Czujesz się zagubiony w świecie technologii, mediów cyfrowych? Masz wrażenie, że media zmieniają się z dnia na dzień i nie jesteś w stanie nad nimi nadążyć? Zagubiłeś się jako użytkownik nowoczesnych środków społecznego przekazu? Doskonale trafiłeś! Kontrolę nad otaczającą Cię cyfrową rzeczywistością pomogą Ci złapać organizatorzy pierwszej debaty z serii MediaTalk pt. „Nowe media – nowy sposób myślenia”.

Debata odbędzie się 24 kwietnia o godz. 13 w Radiu Kraków w Studiu S5. W wydarzeniu można uczestniczyć także online poprzez transmisję live YouTube na kanale JP2TV.

Debatę można obejrzeć tutaj >>>

Reklama

Kto wystąpi na debacie?

Ekspertami, którzy wystąpią na debacie będą specjaliści, którzy świat mediów cyfrowych analizują na wielu płaszczyznach. Są nimi:

dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin – Ekspert w zakresie medioznawstwa i komunikacji międzyludzkiej i neuroscience, prezes Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, adiunkt w Katedrze Mediów i Komunikacji społecznej, ; wcześniej kierownik Szkoły Doktorskiej i dyscypliny nauki o komunikacji społecznej i mediach; z-ca dyrektora Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, kierownik kierunku komunikowanie promocyjno-wizerunkowe – reklama, branding, public relations;. Wykładowca w Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UPJPII; MBA – Uniwersytet Rolniczy i Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej. Specjalizuje się w obszarze media relations, komunikacji wizerunkowej i public relations. Wydawca, współautorka programów telewizyjnych i radiowych, doradca ds. mediów, autorka książek (m.in. Lokowanie idei w reklamie; Perswazyjność w komunikacji wizerunkowej i języku, Metafory we współczesnej reklamie; współredakcja książki Etyczność w mediach – między pogardą a szacunkiem) oraz ponad 60 publikacji naukowych i publicystycznych. Absolwentka studiów filologicznych i dziennikarskich (IFP UP) oraz studiów w zakresie europeistyki (WSMiP UJ). Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Komisji Medioznawczej Polskiej Akademii Umiejętności, dwukrotnie wiceprzewodnicząca Rady Programowej Radia Kraków, opiekun naukowy Koła Naukowego Komunikacji Wizerunkowej, w przeszłości: prezes Wydawnictwa Edukacyjnego, p.o. prezesa Niepublicznego Instytutu Kształcenia Nauczycieli, doradca ds. mediów ŚDM, członek Rady Programowej Radia Rzeszów. Prywatnie żona i muzykująca matka czwórki dzieci.

red. Marcin Makowski – Dziennikarz i publicysta, z wykształcenia historyk oraz filozof. Zajmuje się tematyką z pogranicza mediów, polityki międzynarodowej i historii. Wcześniej dyrektor Serwisów Informacyjnych w Interii, dziennikarz Wirtualnej Polski oraz szef działu publicystyki w portalu Deon. Pisał do Onetu, Forward, „Dziennika Gazet Prawnej”, „Rzeczpospolitej”, „Do Rzeczy” i „Tygodnika Powszechnego”. Prowadził program „Punkt Widzenia” w Radiu Kraków. Laureat nagrody Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich im. Adolfa Bocheńskiego (2016) oraz Stefana Myczkowskiego (2017) nominowany do nagrody im. Kazimierza Dziewanowskiego (2016, 2020), Stefana Żeromskiego (2017) oraz Macieja Łukasiewicza (2018). Nominowany w MediaTorach (2018), finalista nagrody literackiej Fundacji Identitas (2020) oraz nagrody Dobrego Dziennikarza (2020). Stypendysta Departamentu Stanu USA – International Visitor Leadership Program (2020 oraz 2022). Ukończył studia doktoranckie z zakresu historii XX wieku na Polskiej Akademii Nauk.

Reklama

Dawid Kaczmarczyk – pracownik naukowy, wykładowca, asystent w Katedrze Dziennikarstwa Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UPJPII, doktorant w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach. Członek Akademickiego Centrum Medialnego UPJP2 w ramach którego rozwija Edukacyjne Laboratorium Mediów Społecznościowych i Laboratorium Wirtualnej Rzeczywistości. Prowadzący warsztaty w tematyce nowych technologii medialnych i informacyjnych. Naukowo zajmuje się analizą nowych mediów, trendów w komunikacji i dziennikarstwie, dziennikarstwem Web 2.0, nowymi technologiami medialnymi, jakością informacji, fake newsami, weryfikacją i fact checkingiem oraz wyszukiwaniem informacji w Sieci.

Debatę poprowadzi:
red. Jacek Bańka – Kierownik Redakcji Publicystyki Radia Kraków. Zaczynał w Radiu Mariackim przemianowanym następnie na Radio Plus. W tym ostatnim pełnił m.in. funkcję szefa muzycznego krakowskiego oddziału sieci. W Radiu Kraków jest szefem redakcji publicystyki.

Jesteś gotowy, by wejść w ten niesamowity, cyfrowy świat i poznać jego tajniki? Weź udział w debacie i odnajdź swoje miejsce w medialnej rzeczywistości.

Reklama

Dołącz do naszych darczyńców. Wesprzyj nas!

Reklama

SKLEP DOBROCI

Reklama

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

WIARA I MODLITWA
Wspieraj nas - złóż darowiznę