Nasze projekty

„Kraków. Kolebka Geniuszu” – kampania wizerunkowa przed ŚDM

„Kraków. Cradle of Genius” to nazwa kampanii promującej miasto poprzez wizerunki wybitnych i znanych postaci: papieża Jana Pawła II, Mikołaja Kopernika, Wita Stwosza, Bony Sforzy, Andrzeja Wajdy i Rafała Sonika. Do grona autorytetów związanych z Krakowem dołączono także papieża Franciszka

Reklama

kopernikJak przekonują twórcy kampanii wizerunkowej „Cradle of Genius” (ang. „Kolebka Geniuszu”), jej celem jest ukazanie Krakowa jako miejsca, w którym od wieków żyją i tworzą wyjątkowe osobistości, stanowiące wzór i inspirację.

„Kolebka to symbol początku. Zdecydowaliśmy się użyć tego określenia, ponieważ oddaje ono rolę, jaką Kraków pełnił od wieków na mapie Europy i świata – wyjaśnia Rafał Perłowski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa. – To miasto, z którym związani byli i są ludzie nietuzinkowi, nieprzeciętni i wybitnie uzdolnieni w swoich dziedzinach. Część z nich tu się urodziła, dla pozostałych zaś Kraków był miejscem, w którym decydowała się ich przyszłość” – dodał Perłowski

Reklama

Bohaterami kampanii „Cradle of Genius” są nierozerwalnie związany z Krakowem św. Jan Paweł II oraz obecny papież, Franciszek, który w lipcu w Małopolsce spotka się z młodzieżą z całego świata. Kolejni bohaterowie kampanii to Wit Stwosz, który w Krakowie stworzył wybitne dzieła późnego gotyku, wyprzedzający swoją epokę astronom Mikołaj Kopernik i królowa Bona Sforza, autorytet współczesnego kina i zdobywca Oscara Andrzej Wajda oraz zwycięzca słynnego rajdu Dakar Rafał Sonik.

Reklama

Wizerunki bohaterów kampanii utrzymane są w kolorystyce i stylistyce pozostałych projektów graficznych związanych z ŚDM Kraków 2016. Przy wizerunku papieża Franciszka widnieje tekst: „Jesteś gotów odwiedzić Kraków, jak papież Franciszek, który podczas wizyty w Krakowie spotka się z młodzieżą?”. Z kolei przy wizerunku Jana Pawła II postawiono pytanie: „Czy jesteś gotów zostać świętym?” i odpowiedź: „Przyjdź studiować do Krakowa jak papież Jan Paweł II”.

wit_stwoszKampania obejmuje działania wizerunkowe promujące Kraków z okazji Światowych Dni Młodzieży. „Działania w ramach kampanii „Cradle of Genius” mają na celu przywitanie gości odwiedzających miasto, wspierając wizualnie komunikat o Krakowie jako miejscu nie tylko bogatym w tradycję, dziedzictwo kulturowe i wielowiekową historię.

Reklama

W szerszym kontekście kampania ma zwrócić uwagę na ofertę turystyczną, kulturalną, edukacyjną i sportową miasta, zachęcając do wyboru Krakowa jako destynacji turystycznej, naukowej, zawodowej i życiowej” – przekonuje oficjalny miejski serwis krakow.pl.

Kampania realizowana będzie do 31 sierpnia 2016 r. z wykorzystaniem takich nośników reklamowych, jak citylighty, które zawisną w kilkuset miejscach w Krakowie. Po mieście będą także jeździć tramwaje typu Bombardier NTG6 oznakowane elementami kreacji „Cradle of Genius” oraz hasłem witającym – „Welcome to Kraków”. Przygotowano ponadto kilka tysięcy naklejek z kodami QR do pobrania miejskiej aplikacji mobilnej „Kraków”.

Zaplanowano także iluminację wybranych obiektów architektonicznych w kolorach związanych z ŚDM – żółtym, czerwonym i niebieskim. Podświetlone zostaną kładka Bernatka, estakada Lipska-Wielicka oraz fontanny na Rynku Głównym i Placu Szczepańskim.

Opracowanie koncepcji kreatywnej kampanii promocyjnej miasta Krakowa przygotowała agencja Delikatesy & Frykasy.


pra / Kraków

Najciekawsze artykuły

co tydzień w Twojej skrzynce mailowej

Raz w tygodniu otrzymasz przegląd najważniejszych artykułów ze Stacji7

Reklama

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
WIARA I MODLITWA
Wspieraj nas na Patronite