Diagnoza rzeczywistości i poszukiwanie nowych rozwiązań - nad tymi kwestiami debatowali w Katowicach członkowie redakcji mediów katolickich, działających w przestrzeni Internetu, w tym redakcja portalu Stacja7.
Czy w mediach jest jeszcze w ogóle miejsce na misję? Jak odnaleźć się w świecie mediów społecznościowych, które coraz bardziej przypominają tabloidy, z wartościowymi treściami dotyczącymi wiary czy Kościoła? Czy pozytywnymi treściami można przebić się przez falę negatywnych newsów?
To niektóre z kwestii poruszonych 13 września podczas spotkania, w którym wzięli udział członkowie redakcji największych katolickich portali internetowych: gosc.pl, wiara.pl, niedziela.pl, opoka.org.pl, misyjne.pl, deon.pl i stacja7.pl. Spotkanie odbyło się w redakcji „Gościa Niedzielnego” w Katowicach.
Diagnoza sytuacji na rynku medialnym
Witając uczestników spotkania ks. Adam Pawlaszczyk, redaktor naczelny „Gościa Niedzielnego” postawił pytanie, czy dziennikarstwo jakościowe – pogłębione, docierające do prawdy – może się jeszcze dziś przebić w mediach społecznościowych. Dziennikarze wspólnie starali się wypracować diagnozę sytuacji, panującej na rynku medialnym i określić rolę mediów katolickich w internecie.
W drugiej części spotkania uczestnicy dzielili się dobrymi praktykami, wypracowanymi przez swoje redakcje. Choć reprezentujemy różne portale, nie jesteśmy dla siebie konkurencją – mówił o. Marcin Wrzos OMI, redaktor naczelny portalu misyjne.pl. Spotkanie zakończyło się wspólną Eucharystią w redakcyjnej kaplicy.
ah,ps/gosc.pl, zś/Stacja7