Nasze projekty

Współpraca, nie rywalizacja – spotkanie redakcji elektronicznych mediów katolickich

Diagnoza rzeczywistości i poszukiwanie nowych rozwiązań - nad tymi kwestiami debatowali w Katowicach członkowie redakcji mediów katolickich, działających w przestrzeni Internetu, w tym redakcja portalu Stacja7.

Fot. Józef Wolny/Foto Gość

Czy w mediach jest jeszcze w ogóle miejsce na misję? Jak odnaleźć się w świecie mediów społecznościowych, które coraz bardziej przypominają tabloidy, z wartościowymi treściami dotyczącymi wiary czy Kościoła? Czy pozytywnymi treściami można przebić się przez falę negatywnych newsów?

To niektóre z kwestii poruszonych 13 września podczas spotkania, w którym wzięli udział członkowie redakcji największych katolickich portali internetowych: gosc.pl, wiara.pl, niedziela.pl, opoka.org.plmisyjne.pldeon.pl i stacja7.pl. Spotkanie odbyło się w redakcji „Gościa Niedzielnego” w Katowicach.

Diagnoza sytuacji na rynku medialnym

Witając uczestników spotkania ks. Adam Pawlaszczyk, redaktor naczelny „Gościa Niedzielnego” postawił pytanie, czy dziennikarstwo jakościowe – pogłębione, docierające do prawdy – może się jeszcze dziś przebić w mediach społecznościowych. Dziennikarze wspólnie starali się wypracować diagnozę sytuacji, panującej na rynku medialnym i określić rolę mediów katolickich w internecie. 

Reklama

W drugiej części spotkania uczestnicy dzielili się dobrymi praktykami, wypracowanymi przez swoje redakcje. Choć reprezentujemy różne portale, nie jesteśmy dla siebie konkurencją – mówił o. Marcin Wrzos OMI, redaktor naczelny portalu misyjne.pl. Spotkanie zakończyło się wspólną Eucharystią w redakcyjnej kaplicy. 

ah,ps/gosc.pl, zś/Stacja7

Reklama

Dołącz do naszych darczyńców. Wesprzyj nas!

Reklama

SKLEP DOBROCI

Reklama

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

WIARA I MODLITWA
Wspieraj nas - złóż darowiznę