Nasze projekty

Fajnie być Tatą! Nowa kampania Fundacji Mamy i Taty

Coraz więcej mężczyzn odkłada zawarcie związku małżeńskiego na później, a następnie zwleka z decyzją o posiadaniu dziecka. Fundacja Mamy i Taty rozpoczyna kampanię skierowaną do mężczyzn, aby zwrócić ich uwagę, że ojcostwo jest najważniejszą rolą jaką mają podjąć w życiu

Reklama

Fundacja Mamy i Taty w czerwcu 2015 roku przeprowadziła kampanię skierowaną przede wszystkim do kobiet. Celem kampanii było skłonienie Polek do refleksji odnośnie odkładania macierzyństwa na później.

Emisja spotu w mediach zapoczątkowała dość głośną i napiętą dyskusję, w której kobiety przede wszystkim zwracały uwagę, iż macierzyństwo nie jest jedynie ich decyzją, ale również ich męża.

Reklama
Reklama

W Internecie powstało wiele memów adresowanych do mężczyzn, którzy podobnie jak kobiety odkładają ojcostwo, przedkładając własne „interesy” nad kwestie związane z zakładaniem rodziny.

Fundacja Mamy i Taty odpowiadając na to zapotrzebowanie, 6 stycznia, w Święto Objawienia Pańskiego, rozpocznie kampanię społeczną dedykowaną ojcostwu.

Reklama
Reklama

Reklama

Badania wskazują, że mężczyźni odkładają zawarcie związku małżeńskiego, a następnie zwlekają z podjęciem decyzji o posiadaniu dziecka, ponieważ obawiają się utraty wolności i obecnego statusu pozwalającego im cieszyć się niezależnością. Są przekonani, że ojcostwo ciągnie za sobą obowiązki, które odbiorą im tę swobodę.

Innym argumentem, którym uzasadniają taką decyzję są kwestie finansowe – mają wątpliwości, czy posiadają wystarczające środki finansowe, żeby zapewnić dziecku wszystko, czego będzie potrzebowało, a przy okazji nie spadnie poziom życia obecnej rodziny.

Kolejnym problemem jest istniejące w społeczeństwie przekonanie, że model „2+2” jest najlepszym z możliwych. Decyzja o kolejnym dziecku pociągnie za sobą konieczność nowej organizacji życia rodzinnego oraz będzie ono bardzo kosztowne.

Z drugiej strony, obecni ojcowie twierdzą, że posiadanie dziecka przyniosło im niezwykły potencjał wartości i emocji: miłości i szczęścia, dumy, satysfakcji i radości. Jest wyzwaniem, przygodą i celem życia.

Kampania Fundacji Mamy i Taty w „męskim stylu” pokazuje ojcostwo jako przygodę dla prawdziwych mężczyzn. Spoty promujące kampanię od 7 stycznia będą emitowane w telewizji i radiu.


źródło: Materiały prasowe Fundacji Mamy i Taty

Reklama

Najciekawsze artykuły

co tydzień w Twojej skrzynce mailowej

Raz w tygodniu otrzymasz przegląd najważniejszych artykułów ze Stacji7

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
WIARA I MODLITWA
Wspieraj nas na Patronite