Fundacja Mamy i Taty w czerwcu 2015 roku przeprowadziła kampanię skierowaną przede wszystkim do kobiet. Celem kampanii było skłonienie Polek do refleksji odnośnie odkładania macierzyństwa na później.
Emisja spotu w mediach zapoczątkowała dość głośną i napiętą dyskusję, w której kobiety przede wszystkim zwracały uwagę, iż macierzyństwo nie jest jedynie ich decyzją, ale również ich męża.
W Internecie powstało wiele memów adresowanych do mężczyzn, którzy podobnie jak kobiety odkładają ojcostwo, przedkładając własne „interesy” nad kwestie związane z zakładaniem rodziny.
Przeczytaj również
Fundacja Mamy i Taty odpowiadając na to zapotrzebowanie, 6 stycznia, w Święto Objawienia Pańskiego, rozpocznie kampanię społeczną dedykowaną ojcostwu.
Badania wskazują, że mężczyźni odkładają zawarcie związku małżeńskiego, a następnie zwlekają z podjęciem decyzji o posiadaniu dziecka, ponieważ obawiają się utraty wolności i obecnego statusu pozwalającego im cieszyć się niezależnością. Są przekonani, że ojcostwo ciągnie za sobą obowiązki, które odbiorą im tę swobodę.
Innym argumentem, którym uzasadniają taką decyzję są kwestie finansowe – mają wątpliwości, czy posiadają wystarczające środki finansowe, żeby zapewnić dziecku wszystko, czego będzie potrzebowało, a przy okazji nie spadnie poziom życia obecnej rodziny.
Kolejnym problemem jest istniejące w społeczeństwie przekonanie, że model „2+2” jest najlepszym z możliwych. Decyzja o kolejnym dziecku pociągnie za sobą konieczność nowej organizacji życia rodzinnego oraz będzie ono bardzo kosztowne.
Z drugiej strony, obecni ojcowie twierdzą, że posiadanie dziecka przyniosło im niezwykły potencjał wartości i emocji: miłości i szczęścia, dumy, satysfakcji i radości. Jest wyzwaniem, przygodą i celem życia.
Kampania Fundacji Mamy i Taty w „męskim stylu” pokazuje ojcostwo jako przygodę dla prawdziwych mężczyzn. Spoty promujące kampanię od 7 stycznia będą emitowane w telewizji i radiu.
źródło: Materiały prasowe Fundacji Mamy i Taty